Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ska Man Ha Mitt Montering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bjo-rnR" data-source="post: 828044" data-attributes="member: 84036"><p>Jag ser ingen helst anledning om hur mittmontering kan ge bättre balans i luften då hela vår kropp är en stor osymmetrisk klump med osymmetriska pjäxor och osymmetriska bindningar.</p><p>TJ Schiller hade inga problem med sin dubbel 1620 med sina skidor -1.5cm bakmonterat.</p><p></p><p>Vill du förstöra åkningen i puder/pist så visst mittmontera. Någon/några cm bak gör stor skillnad när det handlar om flytförmåga i puder. Tänk dig att du står mitten på en gungbräda och ska försöka lyfta framdelen, det kommer krävas att du lutar dig bak rätt mycket men om du däremot ställer dig någon cm bak så kommer plötsligt hela gungan sticka uppåt samma gäller skidor. Skidornas spetsar kommer mer naturligt ha mer flytförmåga pga mer nos än tail och göra att åka puder blir mycket enklare och mer flow. Skidan blir mer allround.</p><p></p><p>Jag rekommenderar -1.5cm bak från Exakta mittpunkten på skidan (Skidans längd/2)</p><p></p><p>Mittmontering är mer vettigt på en symmetrisk skida än en asymmetrisk.</p><p></p><p></p><p>Ett tips är också att markera ut med spritpenna där du vill ha monterat skidan eller markerat med något liknande så du får rätt monterat istället för att butiken gissar på kärncentrum eller (Skidans längd/2).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bjo-rnR, post: 828044, member: 84036"] Jag ser ingen helst anledning om hur mittmontering kan ge bättre balans i luften då hela vår kropp är en stor osymmetrisk klump med osymmetriska pjäxor och osymmetriska bindningar. TJ Schiller hade inga problem med sin dubbel 1620 med sina skidor -1.5cm bakmonterat. Vill du förstöra åkningen i puder/pist så visst mittmontera. Någon/några cm bak gör stor skillnad när det handlar om flytförmåga i puder. Tänk dig att du står mitten på en gungbräda och ska försöka lyfta framdelen, det kommer krävas att du lutar dig bak rätt mycket men om du däremot ställer dig någon cm bak så kommer plötsligt hela gungan sticka uppåt samma gäller skidor. Skidornas spetsar kommer mer naturligt ha mer flytförmåga pga mer nos än tail och göra att åka puder blir mycket enklare och mer flow. Skidan blir mer allround. Jag rekommenderar -1.5cm bak från Exakta mittpunkten på skidan (Skidans längd/2) Mittmontering är mer vettigt på en symmetrisk skida än en asymmetrisk. Ett tips är också att markera ut med spritpenna där du vill ha monterat skidan eller markerat med något liknande så du får rätt monterat istället för att butiken gissar på kärncentrum eller (Skidans längd/2). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ska Man Ha Mitt Montering?
Tillbaka
Topp