Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ska man välja fischer progressor 8+ eller 800?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 947098" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=133112]@davids97[/USER]</p><p>I princip samma regler avseende ångrerätt för distansköp gäller i Tyskland som i Sverige. Dvs. om du inom 14 dagar ångrar dig har du rätt att returnera oanvänd vara i originalförpackning. Du får normalt själv stå för frakten tillbaka (men det finns undantag). Dvs. köper du ett par skidor från SC och ångrar dig kan du skicka tillbaka dem om de inte är använda, har du åkt på dem skulle jag inte tro att SC accepterar en retur.</p><p></p><p>Jag har inte kört 800 men en hel del på 900. Som jag uppfattar det är 800 det bättre valet i hård pist medan 900 är mer allround. 900 går helt OK i hård isig pist men ger inte samma exakthet som en mer raceinspirerad skida och är framförallt inte lika dämpad vilket gör den orolig på hårt slagigt underlag, mycket möjligt att 800 är bättre under dessa förhållanden. </p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 947098, member: 13863"] [USER=133112]@davids97[/USER] I princip samma regler avseende ångrerätt för distansköp gäller i Tyskland som i Sverige. Dvs. om du inom 14 dagar ångrar dig har du rätt att returnera oanvänd vara i originalförpackning. Du får normalt själv stå för frakten tillbaka (men det finns undantag). Dvs. köper du ett par skidor från SC och ångrar dig kan du skicka tillbaka dem om de inte är använda, har du åkt på dem skulle jag inte tro att SC accepterar en retur. Jag har inte kört 800 men en hel del på 900. Som jag uppfattar det är 800 det bättre valet i hård pist medan 900 är mer allround. 900 går helt OK i hård isig pist men ger inte samma exakthet som en mer raceinspirerad skida och är framförallt inte lika dämpad vilket gör den orolig på hårt slagigt underlag, mycket möjligt att 800 är bättre under dessa förhållanden. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ska man välja fischer progressor 8+ eller 800?
Tillbaka
Topp