Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ska men byta hjälm efter fall?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="richardtenggren" data-source="post: 615130"><p>Hahah, om man ska vara noga tror jag. så länge man klarat sig från plastisk deformation( fina ord) så är det lugnt. Plastisk deformation innebär att materialet inte går tillbaka till sina grundliga form. Alltså så länge det handlar om elastisk deformation är det lugnt. Men det vet man ju inte föräns man gjort småbitar av hjälmen och kontrollerat den.</p><p></p><p>Stenman, felix: Ni har både rätt och fel. Det beror ju på vilken typ av klister som det handlar om. Men jag tror största anledningen till tillverkarna säger så är att det också gäller i usa, stämningarnas land. De vill ju helt klart bara gardera sig ifrån att bli stämda. Eftersom tex min och systers RED hjälmar levereras med klistermärken. Men det handlar ju som sagt om limmet. Hur starkt det är, som EnterMan skrev så är det lösningsmedel i färg som kan skada hjälmen. För att få färgen att fästa på hjälmen så måste hjälmen lösas upp till viss del för att annars skulle färgen aldrig fästa, det är om man har för starkt lösningsmedel som det kan skada själva hjälmen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="richardtenggren, post: 615130"] Hahah, om man ska vara noga tror jag. så länge man klarat sig från plastisk deformation( fina ord) så är det lugnt. Plastisk deformation innebär att materialet inte går tillbaka till sina grundliga form. Alltså så länge det handlar om elastisk deformation är det lugnt. Men det vet man ju inte föräns man gjort småbitar av hjälmen och kontrollerat den. Stenman, felix: Ni har både rätt och fel. Det beror ju på vilken typ av klister som det handlar om. Men jag tror största anledningen till tillverkarna säger så är att det också gäller i usa, stämningarnas land. De vill ju helt klart bara gardera sig ifrån att bli stämda. Eftersom tex min och systers RED hjälmar levereras med klistermärken. Men det handlar ju som sagt om limmet. Hur starkt det är, som EnterMan skrev så är det lösningsmedel i färg som kan skada hjälmen. För att få färgen att fästa på hjälmen så måste hjälmen lösas upp till viss del för att annars skulle färgen aldrig fästa, det är om man har för starkt lösningsmedel som det kan skada själva hjälmen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ska men byta hjälm efter fall?
Tillbaka
Topp