Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ska men byta hjälm efter fall?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EnterMan" data-source="post: 615196" data-attributes="member: 44613"><p>men de klistermärken som används av alla ocoola skiers är dom farliga då??</p><p>Fast dom krachar ju iofs inte lika coolt och hårt som dom häftiga skierserna (eller hur ni böjer det)så dom behöver ju inte lika säkra hjälmar?</p><p></p><p>med din sannolikhet så betyder det att en på tusen kör med en farlig hjälm utifrån klistermärkesstatistiken, sen kan vi nog lägga till några stycken som kör med en gammal och trasig hjälm, säg fem. och sist men inte minst så kan vi väll lägga till 50% som kör med mössa under hjälmen, alltså har femhundrasex stycken av tusen sämre säkerhet ur hjälmsynpunkt av de coola.</p><p>Jag bygger bara min kunskap på det tillverkarna och läkarna säger men jag har kanske fel, vad bygger du din kunskap på felix?</p><p></p><p>Men slutsatsen är ändå att det är bra att använda hjälm i stället för att vara utan även om den har någon av dessa tre punkter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EnterMan, post: 615196, member: 44613"] men de klistermärken som används av alla ocoola skiers är dom farliga då?? Fast dom krachar ju iofs inte lika coolt och hårt som dom häftiga skierserna (eller hur ni böjer det)så dom behöver ju inte lika säkra hjälmar? med din sannolikhet så betyder det att en på tusen kör med en farlig hjälm utifrån klistermärkesstatistiken, sen kan vi nog lägga till några stycken som kör med en gammal och trasig hjälm, säg fem. och sist men inte minst så kan vi väll lägga till 50% som kör med mössa under hjälmen, alltså har femhundrasex stycken av tusen sämre säkerhet ur hjälmsynpunkt av de coola. Jag bygger bara min kunskap på det tillverkarna och läkarna säger men jag har kanske fel, vad bygger du din kunskap på felix? Men slutsatsen är ändå att det är bra att använda hjälm i stället för att vara utan även om den har någon av dessa tre punkter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ska men byta hjälm efter fall?
Tillbaka
Topp