Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Skägg är brutalt! 2.1 Beta Brie Tapir Dee-Louxe!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KonaBiker76" data-source="post: 257142" data-attributes="member: 70641"><p>Den här tråden har jag väntat på! </p><p>Är inte helt obekant med detta ämne så här kommer mina 2 ören:</p><p></p><p>Det finns som bekant 2 olika trosföreställningar rörande skägg som har dominerat och delvis skapat synen på oss själva som individer och som delar i ett kollektiv.</p><p></p><p>Den första och kanske mest ortodoxa skolan grundar sig på skäggsynen "att man har skägg". Här återfinner vi alltså ett sorts ägareförhållande. Detta har förstås debaterats till dags ända och en fraktion, som menade att "man kan inte äga det som ej ägas kan", bildades. De senare antog då den, i mitt tycke, sundare ståndpunkten "att man är skägg".</p><p>I den nya skolan(NS) förs just nu diskussioner om huruvida man skall acceptera de avfällingar som i början på 1900-talet började hävda att man blir med skägg, så att säga varken man vill eller inte.</p><p>Ursprunget till den senare inriktningen kommer av den förundran och förvirring som väcktes bland NS-skäggen, då de såg att inte alla andra var skägg. En förklaring som då lades fram av ett av de mer framstående vildvuxna storskäggen, var att det inte är människan själv som väljer att bli skägg, utan skägget som väljer skägg. Förvirrande eller hur? Men, tänk Gud, Jesus och treenigheten så får ni kanske till det. Hur som helst, ända sedan en rad prominenta skepparkransar och mustiga magnummustacher officiellt annamat denna inriktning så har den vuxit sig starkare.</p><p></p><p>Skägg ut</p><p>/NS-skägg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KonaBiker76, post: 257142, member: 70641"] Den här tråden har jag väntat på! Är inte helt obekant med detta ämne så här kommer mina 2 ören: Det finns som bekant 2 olika trosföreställningar rörande skägg som har dominerat och delvis skapat synen på oss själva som individer och som delar i ett kollektiv. Den första och kanske mest ortodoxa skolan grundar sig på skäggsynen "att man har skägg". Här återfinner vi alltså ett sorts ägareförhållande. Detta har förstås debaterats till dags ända och en fraktion, som menade att "man kan inte äga det som ej ägas kan", bildades. De senare antog då den, i mitt tycke, sundare ståndpunkten "att man är skägg". I den nya skolan(NS) förs just nu diskussioner om huruvida man skall acceptera de avfällingar som i början på 1900-talet började hävda att man blir med skägg, så att säga varken man vill eller inte. Ursprunget till den senare inriktningen kommer av den förundran och förvirring som väcktes bland NS-skäggen, då de såg att inte alla andra var skägg. En förklaring som då lades fram av ett av de mer framstående vildvuxna storskäggen, var att det inte är människan själv som väljer att bli skägg, utan skägget som väljer skägg. Förvirrande eller hur? Men, tänk Gud, Jesus och treenigheten så får ni kanske till det. Hur som helst, ända sedan en rad prominenta skepparkransar och mustiga magnummustacher officiellt annamat denna inriktning så har den vuxit sig starkare. Skägg ut /NS-skägg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Skägg är brutalt! 2.1 Beta Brie Tapir Dee-Louxe!
Tillbaka
Topp