Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Skaljack - Freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SoulRider" data-source="post: 1318205" data-attributes="member: 185650"><p>Jag hade tidigare Peakjacka och byxor (skal, men minns inte namnet på modellen). </p><p></p><p>Bytte nyligen till Everest toppmodell, U icon 3l. Skal och designad tillsammans med freerideåkaren Malou Peterson. Har än så länge hunnit med en alpvecka i allsköns väder. Måste säga att jag är mäkta imponerad. Har alla funktioner jag/man kan önska; 20 000mm vattenpelare, snölås, muddar, ventilation, många och bra placerade fickor, bra luva och krage m.m. Kvalitén känns mycket bra, på samma nivå eller egentligt till och med bättre än mitt tidigare Peak-ställ. Att hela Everest-stället endast kostade 3 000 kr nu på rea gjorde inte saken sämre. För det får man väl ca en halv jacka av de kändare och flashigare märkena. </p><p></p><p>Verkar tyvärr bara finnas M kvar. Jag är 183 cm lång, 80-85 kg och kör på L, vilket känns bra. Men är man lite mindre och inte måste ha de finaste märkena hade jag utan tvekan försökt hugga kvarvarande rea-ex i M.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SoulRider, post: 1318205, member: 185650"] Jag hade tidigare Peakjacka och byxor (skal, men minns inte namnet på modellen). Bytte nyligen till Everest toppmodell, U icon 3l. Skal och designad tillsammans med freerideåkaren Malou Peterson. Har än så länge hunnit med en alpvecka i allsköns väder. Måste säga att jag är mäkta imponerad. Har alla funktioner jag/man kan önska; 20 000mm vattenpelare, snölås, muddar, ventilation, många och bra placerade fickor, bra luva och krage m.m. Kvalitén känns mycket bra, på samma nivå eller egentligt till och med bättre än mitt tidigare Peak-ställ. Att hela Everest-stället endast kostade 3 000 kr nu på rea gjorde inte saken sämre. För det får man väl ca en halv jacka av de kändare och flashigare märkena. Verkar tyvärr bara finnas M kvar. Jag är 183 cm lång, 80-85 kg och kör på L, vilket känns bra. Men är man lite mindre och inte måste ha de finaste märkena hade jag utan tvekan försökt hugga kvarvarande rea-ex i M. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Skaljack - Freeride
Tillbaka
Topp