Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skäms ni inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 407546"><p>Hur skulle denna mannen som är 167 cm kunna kontrollera sin långa skidor? Det är lite att gå till backa i tiden då det inte fanns carving skidor. Carving skidan har en sak som skall uppfyllas. Carving svängen. Och om en kille på 167 cm skall kunna utnyttja den till fullo så är nog inte 184 cm rätt för en kille på 167 cm. Är det jag menar med att längden är av betydelse. </p><p></p><p>Så du menar att du bara bryr dig om friåknings skidor? Det är din grej då. </p><p></p><p>Men att säga att längden inte har betydelse är helt fel tycker jag. Ta bara här nere i Schweiz. De personer som åker på längre skidor än vad de är själv kan du lätt räkna på en hand. Sen spelar det ingen roll hur mycket eller lite de väger. Eller var de åker. De bara skakar på huvudet när scandinaverna kommer med sina två meters skidor. De bästa/roligaste/intressantaste är att de kan verkligen utnyttja sina Dynastar 8000 i 60 cm puder lika bra som vi scandinaver åker på våra skidor som är 110+ i midjan och 190 cm långa.</p><p></p><p>//H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 407546"] Hur skulle denna mannen som är 167 cm kunna kontrollera sin långa skidor? Det är lite att gå till backa i tiden då det inte fanns carving skidor. Carving skidan har en sak som skall uppfyllas. Carving svängen. Och om en kille på 167 cm skall kunna utnyttja den till fullo så är nog inte 184 cm rätt för en kille på 167 cm. Är det jag menar med att längden är av betydelse. Så du menar att du bara bryr dig om friåknings skidor? Det är din grej då. Men att säga att längden inte har betydelse är helt fel tycker jag. Ta bara här nere i Schweiz. De personer som åker på längre skidor än vad de är själv kan du lätt räkna på en hand. Sen spelar det ingen roll hur mycket eller lite de väger. Eller var de åker. De bara skakar på huvudet när scandinaverna kommer med sina två meters skidor. De bästa/roligaste/intressantaste är att de kan verkligen utnyttja sina Dynastar 8000 i 60 cm puder lika bra som vi scandinaver åker på våra skidor som är 110+ i midjan och 190 cm långa. //H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skäms ni inte?
Tillbaka
Topp