Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skäms ni inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankel" data-source="post: 407589" data-attributes="member: 78380"><p>Först och främst har det väl att göra med vilken typ av åkning man åker och sedan på vilken nivå man åker på? </p><p>Vet att du inte syftade på något annat än friåkningskidor men det framgick inte när du skrev trådbeskrivningen.</p><p></p><p>Är det parkåkning på endast medelstora hopp så skulle i alla fall inte jag rekommendera något som är 1.5x din egen längd. </p><p></p><p>Och det här med fysisk träning spelar också roll. Folk som utövar denna typ av idrott tränar inte ens i närheten av så mycket på det som är bra för denna typ av fysisk aktivitet som folk som nyttjar någon annan typ av idrott. Det kanske inte behövs men att ha det i åtanke är nog en bra idé.</p><p></p><p>Allt är individuellt, men många är väldigt lika. Därför kan det ibland vara idé att ge råd till någon med mindre kunskap. </p><p></p><p>Personligen tycker jag att balanselius inte får med allt när han kommer med en sådan vilseledande uppfattning. Hasses teori om att köp på plats av en säljare i butik är bäst stämmer inte alltid heller, då pengar kan vilseleda deras säljande.</p><p></p><p>Det går dock inte att komma med en allmän rådgivning som innefattar samtliga fall.</p><p></p><p>// frankel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankel, post: 407589, member: 78380"] Först och främst har det väl att göra med vilken typ av åkning man åker och sedan på vilken nivå man åker på? Vet att du inte syftade på något annat än friåkningskidor men det framgick inte när du skrev trådbeskrivningen. Är det parkåkning på endast medelstora hopp så skulle i alla fall inte jag rekommendera något som är 1.5x din egen längd. Och det här med fysisk träning spelar också roll. Folk som utövar denna typ av idrott tränar inte ens i närheten av så mycket på det som är bra för denna typ av fysisk aktivitet som folk som nyttjar någon annan typ av idrott. Det kanske inte behövs men att ha det i åtanke är nog en bra idé. Allt är individuellt, men många är väldigt lika. Därför kan det ibland vara idé att ge råd till någon med mindre kunskap. Personligen tycker jag att balanselius inte får med allt när han kommer med en sådan vilseledande uppfattning. Hasses teori om att köp på plats av en säljare i butik är bäst stämmer inte alltid heller, då pengar kan vilseleda deras säljande. Det går dock inte att komma med en allmän rådgivning som innefattar samtliga fall. // frankel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skäms ni inte?
Tillbaka
Topp