Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skäms ni inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 407658" data-attributes="member: 12152"><p>Det var jävlarns vilken debatt det blev i det här ämnet. Det finns väl inte direkt något att tillföra annat än att delge sin egen uppfattning. </p><p></p><p>Jag håller med Hasse till fullo i det här. Längden är en parameter som spelar in likväl som vikt, nivå och alla andra aspekter som nämnts tidigare i inlägget. Jag tycker det är lika dumt att välja skida efter enbart vikt som det är att välja efter enbart längd och även trådskaparen Balanselius verkar ju ha hamnat där i resonemanget till slut. Åkaren representerar en helhet av egenskaper som man måste få en god bild av för att rekommendera rätt längd för önskad skidtyp. </p><p></p><p>Det står utom allt tvivel att en 160cm kille som väger 85kg upplever en 190cm-skida som större och mer svårbemästrad än vad en 195cm lika tung person skulle göra. Den som påstår något annat tror jag inte det minsta på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 407658, member: 12152"] Det var jävlarns vilken debatt det blev i det här ämnet. Det finns väl inte direkt något att tillföra annat än att delge sin egen uppfattning. Jag håller med Hasse till fullo i det här. Längden är en parameter som spelar in likväl som vikt, nivå och alla andra aspekter som nämnts tidigare i inlägget. Jag tycker det är lika dumt att välja skida efter enbart vikt som det är att välja efter enbart längd och även trådskaparen Balanselius verkar ju ha hamnat där i resonemanget till slut. Åkaren representerar en helhet av egenskaper som man måste få en god bild av för att rekommendera rätt längd för önskad skidtyp. Det står utom allt tvivel att en 160cm kille som väger 85kg upplever en 190cm-skida som större och mer svårbemästrad än vad en 195cm lika tung person skulle göra. Den som påstår något annat tror jag inte det minsta på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skäms ni inte?
Tillbaka
Topp