Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skäms ni inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankel" data-source="post: 407724" data-attributes="member: 78380"><p>Word.</p><p></p><p></p><p>Är han då 167 cm lång skulle jag ej rekommendera det valet. Då hade en kortare med än mer styvhet vart ett mer lämpat val.</p><p></p><p></p><p>Word. Även om han är lång.</p><p></p><p></p><p>Du skrev det själv även om den inte hör till det viktigaste såsom tex nivå och miljö samt skostorlek etc, här är längden på åkaren inbakad i skidlängden:</p><p></p><p>"Vad jag däremot med säkerhet vet är att det INTE går att säga något generellt om skidlängder eftersom olika modeller skiljer sig enormt i mått, flex, böjkurva, vridstyvhet och övriga egenskaper som påverkar hur skidan uppfattas och beter sig."</p><p></p><p>Men som jag säger hela tiden: " "Det går dock inte att komma med en allmän rådgivning som innefattar samtliga fall." </p><p>- därför att längden av materialet också avgörande. " - Även om den är lite så finns den där, i vissa fall är den mer avgörande än andra, i vissa fall kanske nästan helt försumbar även fast den finns där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankel, post: 407724, member: 78380"] Word. Är han då 167 cm lång skulle jag ej rekommendera det valet. Då hade en kortare med än mer styvhet vart ett mer lämpat val. Word. Även om han är lång. Du skrev det själv även om den inte hör till det viktigaste såsom tex nivå och miljö samt skostorlek etc, här är längden på åkaren inbakad i skidlängden: "Vad jag däremot med säkerhet vet är att det INTE går att säga något generellt om skidlängder eftersom olika modeller skiljer sig enormt i mått, flex, böjkurva, vridstyvhet och övriga egenskaper som påverkar hur skidan uppfattas och beter sig." Men som jag säger hela tiden: " "Det går dock inte att komma med en allmän rådgivning som innefattar samtliga fall." - därför att längden av materialet också avgörande. " - Även om den är lite så finns den där, i vissa fall är den mer avgörande än andra, i vissa fall kanske nästan helt försumbar även fast den finns där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skäms ni inte?
Tillbaka
Topp