Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skandal, eller vad säger man?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 39991" data-attributes="member: 14197"><p>Nedbrytning vafalls?</p><p>Äsch, en steepskier är en steepskier är en steepskier.</p><p>Skulle vara ruggigt okreativt att bara ha en drink med det namnet. Det känns ju snarare i smaken efteråt om det var en steepskier eller en flackskier. I princip finns det bara två drinkar - oavsett innehåll. Drinken steepskier är snarare en inverterad tolkning av grönlänningarnas namngivning av snö, typ 270 olika uttryck för snö. Det finns ca 270 olika blandningar (alt icke-blandade) av steepskiers. Den jag personligen föredrar är 70 procent gin, 70 procent vodka - en så kallad 70/70 ginåvodka. GAnska snäll som inte retar gomseglet för mkt. Men om man fördjupar sig i ickeblandade sorter finns onekligen en hel del som är skapligt brant, Strega, Genepie, Grön Chartreuse, Absinthe etc. Jag som är smått intresserad har t o m tagit till mig något så milt som Gammel Dansk, men då enbart till frukosten. Som i övrigt består av snus och Bäverrosé. Fernet är ju gott, brant och för evigt förknippat med dessa starka, karga, tyste män som bestiger berg, slänger sig utför dem utan rädsla, släcker bränder på oljeplattformar och räddar kvinnor å barn från sjunkande skepp. Dock inte Fernet Menta, som förutom att det är en fjolldryck enbart kan användas som slödrick. Men fan vet om det inte blir en cocktail av det hele då. Och riktiga män som inte äter paté dricker faktiskt grogg. Sådetså och amen! Nedbrytning?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 39991, member: 14197"] Nedbrytning vafalls? Äsch, en steepskier är en steepskier är en steepskier. Skulle vara ruggigt okreativt att bara ha en drink med det namnet. Det känns ju snarare i smaken efteråt om det var en steepskier eller en flackskier. I princip finns det bara två drinkar - oavsett innehåll. Drinken steepskier är snarare en inverterad tolkning av grönlänningarnas namngivning av snö, typ 270 olika uttryck för snö. Det finns ca 270 olika blandningar (alt icke-blandade) av steepskiers. Den jag personligen föredrar är 70 procent gin, 70 procent vodka - en så kallad 70/70 ginåvodka. GAnska snäll som inte retar gomseglet för mkt. Men om man fördjupar sig i ickeblandade sorter finns onekligen en hel del som är skapligt brant, Strega, Genepie, Grön Chartreuse, Absinthe etc. Jag som är smått intresserad har t o m tagit till mig något så milt som Gammel Dansk, men då enbart till frukosten. Som i övrigt består av snus och Bäverrosé. Fernet är ju gott, brant och för evigt förknippat med dessa starka, karga, tyste män som bestiger berg, slänger sig utför dem utan rädsla, släcker bränder på oljeplattformar och räddar kvinnor å barn från sjunkande skepp. Dock inte Fernet Menta, som förutom att det är en fjolldryck enbart kan användas som slödrick. Men fan vet om det inte blir en cocktail av det hele då. Och riktiga män som inte äter paté dricker faktiskt grogg. Sådetså och amen! Nedbrytning? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skandal, eller vad säger man?
Tillbaka
Topp