Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skanderna > Alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1334494" data-attributes="member: 146777"><p>Högst personligt vad man föredrar.</p><p></p><p>Jag föredrar skanderna alla dagar i veckan. Alperna är häftig, stora, branta berg. Men jag trivs mer här uppe.</p><p></p><p>Är man ute efter mest effektiv skidåkning, hög fallhöjd, effektivaste liftar osv är det såklart också Alperna. </p><p></p><p>Som du skriver är dock känslan nåt annat här. </p><p></p><p>Med detta sagt har det diskuterats otaliga gånger här. Och man lär inte och ska inte komma överens. </p><p></p><p>Bra att du tog dig ner och testade. Visst var det en upplevelse. Finns även mycket mer att upptäcka där. Tex många mindre orter som kommer närmare natur och fjällkänslan än vad du hann uppleva. Jag trivdes mycket bra i många mindre orter i Alperna. Tills jag flyttade till Sverige och upptäckte skanderna. Sen dess (15 år är det nu,tror jag) har det blivit 2 alpresor. Varav en bara en långhelg som var julklappen till farsan. En 2 veckors sportlov. Men vi stannar här uppe framöver. Känns det som just nu iaf.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1334494, member: 146777"] Högst personligt vad man föredrar. Jag föredrar skanderna alla dagar i veckan. Alperna är häftig, stora, branta berg. Men jag trivs mer här uppe. Är man ute efter mest effektiv skidåkning, hög fallhöjd, effektivaste liftar osv är det såklart också Alperna. Som du skriver är dock känslan nåt annat här. Med detta sagt har det diskuterats otaliga gånger här. Och man lär inte och ska inte komma överens. Bra att du tog dig ner och testade. Visst var det en upplevelse. Finns även mycket mer att upptäcka där. Tex många mindre orter som kommer närmare natur och fjällkänslan än vad du hann uppleva. Jag trivdes mycket bra i många mindre orter i Alperna. Tills jag flyttade till Sverige och upptäckte skanderna. Sen dess (15 år är det nu,tror jag) har det blivit 2 alpresor. Varav en bara en långhelg som var julklappen till farsan. En 2 veckors sportlov. Men vi stannar här uppe framöver. Känns det som just nu iaf. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skanderna > Alperna?
Tillbaka
Topp