Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skarjärn, yay or nay?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrillelille" data-source="post: 1201082" data-attributes="member: 149275"><p>Lånar denna gamla tråd. Rätt ny när det gäller att gå med hudar men blev några turer förra året i chamonix. Hamnade i en exponerad skrå förra säsongen i argentiere där det var ishalt/hårt och brant, med en stenbrant nedanför. Gick bra men lite hårigt.</p><p></p><p>så tänkte slå till på ett par skarjärn.</p><p></p><p>har dock två par skidor (Enforcer 93 och rustler 11) med quiver killers så kör samma Shift på båda. Nu kostar ju skarjärn sjuka 1000kr för Shift och de finns i antingen 100 eller 120mm bredd. Vill inte lägga 2000kr på några vinklade metallbitar.</p><p></p><p>jag tänkte köpa 120mm och köra främst till mina rustlers och i nödfall till mina enforcers, eller kommer det bli helt omöjligt att använda 120mm skarjärn till 93mm skida? Tänker att så smala skidor som 93 klarar sig rätt bra utan?</p><p></p><p>Eller är jag dum i huvudet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrillelille, post: 1201082, member: 149275"] Lånar denna gamla tråd. Rätt ny när det gäller att gå med hudar men blev några turer förra året i chamonix. Hamnade i en exponerad skrå förra säsongen i argentiere där det var ishalt/hårt och brant, med en stenbrant nedanför. Gick bra men lite hårigt. så tänkte slå till på ett par skarjärn. har dock två par skidor (Enforcer 93 och rustler 11) med quiver killers så kör samma Shift på båda. Nu kostar ju skarjärn sjuka 1000kr för Shift och de finns i antingen 100 eller 120mm bredd. Vill inte lägga 2000kr på några vinklade metallbitar. jag tänkte köpa 120mm och köra främst till mina rustlers och i nödfall till mina enforcers, eller kommer det bli helt omöjligt att använda 120mm skarjärn till 93mm skida? Tänker att så smala skidor som 93 klarar sig rätt bra utan? Eller är jag dum i huvudet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skarjärn, yay or nay?
Tillbaka
Topp