Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skärningsradie & Längd hur påverkar det prestandan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="easyD" data-source="post: 229720" data-attributes="member: 50916"><p>Träningen och bantningen kommer av sig självt när man åker skidor hela dagarna... dock bör du ha ett par lagg som svarar mot din kroppshydda. Läs ett par _ganska_ styva skidor. Din vikt påverkar naturligtvis inte svängegenskaperna per se, men skidans beteende iövrigt. En alltför mjuk skida kommer att sketcha ur om man belastar den för hårt. VIlket ju du kommer att göra i&med din massa.</p><p></p><p>Jag kör själv på Big Daddy 107 (gamla) och 125 (årets) och får det att funka bra trots mina 71-73 lätta kilo. Som komplement till dessa har jag ett par Stormrider XL för pist/vårsnö/skare/hårt-och-allmänt äckelunderlagsorienteradåkning</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="easyD, post: 229720, member: 50916"] Träningen och bantningen kommer av sig självt när man åker skidor hela dagarna... dock bör du ha ett par lagg som svarar mot din kroppshydda. Läs ett par _ganska_ styva skidor. Din vikt påverkar naturligtvis inte svängegenskaperna per se, men skidans beteende iövrigt. En alltför mjuk skida kommer att sketcha ur om man belastar den för hårt. VIlket ju du kommer att göra i&med din massa. Jag kör själv på Big Daddy 107 (gamla) och 125 (årets) och får det att funka bra trots mina 71-73 lätta kilo. Som komplement till dessa har jag ett par Stormrider XL för pist/vårsnö/skare/hårt-och-allmänt äckelunderlagsorienteradåkning [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skärningsradie & Längd hur påverkar det prestandan
Tillbaka
Topp