Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skärningsradie & Längd hur påverkar det prestandan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HultEM" data-source="post: 229728" data-attributes="member: 68877"><p>kan kännas stöande att ha två stycken vilka skidor ska jag ha trådar, detta var mer hur saker påverkar osv.. läste guiden EBBOT tack men förstod ingenting. </p><p></p><p>slutsatser jag kan dra är ju att jag bör ha en relativt bred skida 90-100mm i midjan och att den skall vara rätt hård. och min vikt kommer väl antagligen inte att sjunka nämnvärt då jag antagligen kommer förvandla det fläsk jag har till muskler isåfall.</p><p></p><p>Jag tror själv jag är i ett utvecklings stadie, jag har känt att jag blivit mycket bättre de senaste sportlovsresorna och nu en säsong i st.anton så tror jag att jag kan bli riktigt bra. det är i alla fall min ambition. </p><p></p><p>så den totala slutsatsen är väl att jag söker: Ett par hårda skidor 180+ i längd 90-100 i midjan, hårda och med en relativt bra skärningsradie men ett par skidor som jag kan utvecklas i. finns det sådana isåfall får ni gärna PM:a mig eller fortsätta denna tråden.</p><p></p><p>tack för all hjälp</p><p></p><p>EDIT:Mycket vettigt inlägg Hasse och så är det säkert, och ju mer jag diskuterar går jag ifrån tanken att köpa hemma och istället köpa på plats. dock vill jag ha en så klar bild som möjligt av vad som rekommenderas, för jag tvivlar på att jag är något undantag. min erfarenhet av hyrskidor säger dock att jag bör ha en lite hårdare skida, dock inte jätte hård.</p><p></p><p>och om jag skulle göra en miss, så är ju inte det hela världen då får man ju helt enkelt snåla på spriten en månad och köpa ett par nya skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HultEM, post: 229728, member: 68877"] kan kännas stöande att ha två stycken vilka skidor ska jag ha trådar, detta var mer hur saker påverkar osv.. läste guiden EBBOT tack men förstod ingenting. slutsatser jag kan dra är ju att jag bör ha en relativt bred skida 90-100mm i midjan och att den skall vara rätt hård. och min vikt kommer väl antagligen inte att sjunka nämnvärt då jag antagligen kommer förvandla det fläsk jag har till muskler isåfall. Jag tror själv jag är i ett utvecklings stadie, jag har känt att jag blivit mycket bättre de senaste sportlovsresorna och nu en säsong i st.anton så tror jag att jag kan bli riktigt bra. det är i alla fall min ambition. så den totala slutsatsen är väl att jag söker: Ett par hårda skidor 180+ i längd 90-100 i midjan, hårda och med en relativt bra skärningsradie men ett par skidor som jag kan utvecklas i. finns det sådana isåfall får ni gärna PM:a mig eller fortsätta denna tråden. tack för all hjälp EDIT:Mycket vettigt inlägg Hasse och så är det säkert, och ju mer jag diskuterar går jag ifrån tanken att köpa hemma och istället köpa på plats. dock vill jag ha en så klar bild som möjligt av vad som rekommenderas, för jag tvivlar på att jag är något undantag. min erfarenhet av hyrskidor säger dock att jag bör ha en lite hårdare skida, dock inte jätte hård. och om jag skulle göra en miss, så är ju inte det hela världen då får man ju helt enkelt snåla på spriten en månad och köpa ett par nya skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skärningsradie & Längd hur påverkar det prestandan
Tillbaka
Topp