Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skärpning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 14951" data-attributes="member: 14483"><p>Jag har försökt tyda den tillrättavisning som du författade. Har även tagit del av den efterkommande debatt där du efterlyser skärpning.</p><p></p><p>I mitt inlägg där jag först analyserar din situation följt av tre väldigt handfasta och tillförlitliga råd.</p><p></p><p>Analys.</p><p>Du har inte pengar! Jag dristar mig till slutsatsen att ej är förmögen. Detta ser jag som utgångspunkten för fortsatt resonemang för varför annars sälja sig till något företag! Då du ej redan blivit tillfrågad av sponsorer kan du ej heller tillhöra det översta toppskiktet av skidåkare. </p><p></p><p>Råd</p><p>Jag föreslog staten, sälja din själ och okända företag som de bästa sponsorerna för dig.</p><p></p><p>Staten har förutom fängelsevistelse även en massa bidrag, försäkringar, X-kassor och studiestöd som du kan finansiera din skidåkning med. Är garanterat den största sponsorn i Sverige för den breda majoriteten.</p><p></p><p>Sälja din själ: Att göra allehanda udda sysslor under säsongen. Vakta bagage, diska, brottas med turister eller vadslagning med tyska turister att du visst kan sätta en 360 med förbundna ögon, har fungerat under alla tider så varför inte för dig!</p><p></p><p>Okända företag: Om jag förstår dig rätt så har du rott ihop lite prylar och pengar hos några storfräsare. Hur stor är då denna inkomst? Rör det sig om några lagg och brillor samt några tusentalskronor hade du lyckats bättre med en rajd hos småföretagen i din hemby. Tretti småsponsorer på tusenkronor är bättre än tre sponsorer á två par skidor och ett par brillor. </p><p>Hoppas att jag har uttryckt mig tydligare den här gången! </p><p></p><p>Jag lyckönskar dig i ditt sponsorletande och hoppas att dina intentioner är goda. Det kan hända att vi råkas i framtiden och då kan du ju visa vad du går för, såväl i backen som i baren!</p><p></p><p>Men om du tillhör ägaradeln eller de välbärgade och bara vill ha storfräsarkontrakt även om det innebär att du köper till reducerat pris och dessutom inte kan sätta en enkel 360 med eller utan förbundna ögon, ligger du risigt till.</p><p>Om du mot förmodan tillhör den skara som inget annat vill än att glänsa omkring i sina nya kläder och högt och brett skrävla om sina sponsorprylar och helt utan kritik förordar grejerna i allehanda tester och sammanhang är du en av de personer som infekterar denna ädlaste form av aktivitet. </p><p>Då önskar jag dig ingen välgång och hoppas att våra skidspår aldrig korsas.</p><p></p><p>Mes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 14951, member: 14483"] Jag har försökt tyda den tillrättavisning som du författade. Har även tagit del av den efterkommande debatt där du efterlyser skärpning. I mitt inlägg där jag först analyserar din situation följt av tre väldigt handfasta och tillförlitliga råd. Analys. Du har inte pengar! Jag dristar mig till slutsatsen att ej är förmögen. Detta ser jag som utgångspunkten för fortsatt resonemang för varför annars sälja sig till något företag! Då du ej redan blivit tillfrågad av sponsorer kan du ej heller tillhöra det översta toppskiktet av skidåkare. Råd Jag föreslog staten, sälja din själ och okända företag som de bästa sponsorerna för dig. Staten har förutom fängelsevistelse även en massa bidrag, försäkringar, X-kassor och studiestöd som du kan finansiera din skidåkning med. Är garanterat den största sponsorn i Sverige för den breda majoriteten. Sälja din själ: Att göra allehanda udda sysslor under säsongen. Vakta bagage, diska, brottas med turister eller vadslagning med tyska turister att du visst kan sätta en 360 med förbundna ögon, har fungerat under alla tider så varför inte för dig! Okända företag: Om jag förstår dig rätt så har du rott ihop lite prylar och pengar hos några storfräsare. Hur stor är då denna inkomst? Rör det sig om några lagg och brillor samt några tusentalskronor hade du lyckats bättre med en rajd hos småföretagen i din hemby. Tretti småsponsorer på tusenkronor är bättre än tre sponsorer á två par skidor och ett par brillor. Hoppas att jag har uttryckt mig tydligare den här gången! Jag lyckönskar dig i ditt sponsorletande och hoppas att dina intentioner är goda. Det kan hända att vi råkas i framtiden och då kan du ju visa vad du går för, såväl i backen som i baren! Men om du tillhör ägaradeln eller de välbärgade och bara vill ha storfräsarkontrakt även om det innebär att du köper till reducerat pris och dessutom inte kan sätta en enkel 360 med eller utan förbundna ögon, ligger du risigt till. Om du mot förmodan tillhör den skara som inget annat vill än att glänsa omkring i sina nya kläder och högt och brett skrävla om sina sponsorprylar och helt utan kritik förordar grejerna i allehanda tester och sammanhang är du en av de personer som infekterar denna ädlaste form av aktivitet. Då önskar jag dig ingen välgång och hoppas att våra skidspår aldrig korsas. Mes [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skärpning
Tillbaka
Topp