Skatespots i Stockholm?

Skatespots i Stockholm?
Tja!

Innan jag hittade snowboarding för två år sen var jag vilsen och olycklig.
Förr förra vintern blev det inte mycket åkt (totalt 5 dagar). Men nu in vintras drog jag till Geilo i en säsong. Inget höjdar ställe men det var snö och berg. Det enda jag behöver för att vara lycklig (och min shaunwhite 04/05 bräda som brutalt blev ryckt ifrån mig :( ...).

Nu är det iallafall sommar och jag känner mig olycklig och vilsen igen. Det enda som hjälper upp humöret är millencolin och min nyinköpta skateboard.
Bor tillfälligt i Stockholm i ett studentrum på vallhallavägen (eg körsbärsvägen). Så det är ganska centralt.

Har dock inte lyckats hitta något bra ställe att hålla till. Skateparker känns inte som min grej riktigt ännu. Är ju nybörjare (skateat ca 3 ggr, så jag kan bara göra ollies änsålänge) så det känns som att man mest skulle vara ivägen.
Är väl lite rädd för dom andra barnen som kommer peka och skratta åt mig också ;)

Någon som har några bra tips på vart man kan ta vägen?
(kanske skjuta in lite nybörjar-tips också?)

Tack för hjälpen.
Snowboard for life

Skatespots i Stockholm?
Tänk på att alla som inte åker Snowboard egentligen är vilsna och olyckliga. En del vet inte ens om det.

När jag flyttade till Stockholm så skatade jag en del i Humlan (Humleträdgården, parken som ligger vid Stureplan). Det ligger en mini-ramp i nordvästra delen av parken som är bra för nybörjare.

Annars så är det väl bara att glida runt och leta efter bra street-skate-ställen. På den gamla goda tiden, när jag började skata i hemma i Dalarna, så åkte vi runt och gjorde ollies upp på och nerför trottoarkanter, gjorde blunt-slides på nämnda kanter och försökte göra shove-its, kickflips mm.

Hitta en lugn gata som inte lutar för mycket och åk, åk, åk. Kolla på skatefilmer för att få inspiration.

Lycka till!

Skatespots i Stockholm?
Tja!

Tack för tipset! Jag har varit o spanat på rampen och det var massa småkillar som var hälften så gamla och fyrbubbelt så bra som mig. hehe...

Hittade min lugna gata men blev bortkörd. Jag antar att dom tyckte om sin gata och ville behålla den lugn. Nu vet jag hur det känns att vara hatad skateare!
Den gamla tanten kom gående med sig hund och viftade med käppen. Haha.

Antar att det bara är att söka vidare. Sthlm är lite besvärligt eftersom det är plattor överallt i stället för vanliga asfaltstrottoarer. Helt onödigt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp