Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Skejta med pinbindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1334777" data-attributes="member: 80520"><p>Xplore har justerbart motstånd framåt, beroende på vilken gummiklack du använder kan du byta mellan helt lös (blir samma som pindningar, inte bra för skate), mellan eller styv. Jämfört med vanliga BC-bindningar är den lite bredare och biffigare och kommer vara lite mer vridstyv, vilket hjälper till med nerför (men självklart inte som en Medjio, trepins eller alpin pindning).</p><p></p><p>Att skatea med fast häl tycker jag funkar rätt bra om det antingen går lite nerför, eller är helt platt med extremt snabbt före. I alla andra tillfällen så är jag avundsjuk på de som åker telis när man behöver skatea. Den lösa hälen gör sjukt stor skillnad för att få bra frånskjut i rörelsen så snart det inte handlar om väldigt "upprätt"/slö stil eller vad man ska säga. Så om du är ute för att vilja få skate-känsla skulle jag inte rekommendera det.</p><p></p><p>Att skatea med lös häl som har helt fri rörelse blir bara pannkaka med skidor överallt och totalt kaos.</p><p></p><p>Med det sagt tror jag aldrig du kommer få samma känsla som med skateskidor i preppade spår med något annat än just skateskidor i preppade spår.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1334777, member: 80520"] Xplore har justerbart motstånd framåt, beroende på vilken gummiklack du använder kan du byta mellan helt lös (blir samma som pindningar, inte bra för skate), mellan eller styv. Jämfört med vanliga BC-bindningar är den lite bredare och biffigare och kommer vara lite mer vridstyv, vilket hjälper till med nerför (men självklart inte som en Medjio, trepins eller alpin pindning). Att skatea med fast häl tycker jag funkar rätt bra om det antingen går lite nerför, eller är helt platt med extremt snabbt före. I alla andra tillfällen så är jag avundsjuk på de som åker telis när man behöver skatea. Den lösa hälen gör sjukt stor skillnad för att få bra frånskjut i rörelsen så snart det inte handlar om väldigt "upprätt"/slö stil eller vad man ska säga. Så om du är ute för att vilja få skate-känsla skulle jag inte rekommendera det. Att skatea med lös häl som har helt fri rörelse blir bara pannkaka med skidor överallt och totalt kaos. Med det sagt tror jag aldrig du kommer få samma känsla som med skateskidor i preppade spår med något annat än just skateskidor i preppade spår. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Skejta med pinbindning?
Tillbaka
Topp