Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Skejta med pinbindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1334797" data-attributes="member: 158146"><p>Jag hade, innan jag blev gammal och fet, ett rando-race set. Pjuck Scarpa Alien med kolfiber i skaftet och lite olika raceskidor 160 cm raka med lättast möjliga bindningar, titanskruvar för montering etc. De gick att skejta på ett hyggligt sätt, men jag skulle inte alls med syfte att skejta på fjället köpt den utrustningen. </p><p></p><p>En vanlig längdutrustning för skejt är mycket mer lättåkt, även om de som du skriver har sina begränsningar. Det är vingligt, men man lär sig med träning. Med skimo-rando-race så doppar brättet i varje skär, det är svårare, jämfört med att hålla balansen på en längdutrustning för skejt. Vårskejt på fjället med längdprylar är riktigt lätt och kul, om snö, terräng, väder och vind är rätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1334797, member: 158146"] Jag hade, innan jag blev gammal och fet, ett rando-race set. Pjuck Scarpa Alien med kolfiber i skaftet och lite olika raceskidor 160 cm raka med lättast möjliga bindningar, titanskruvar för montering etc. De gick att skejta på ett hyggligt sätt, men jag skulle inte alls med syfte att skejta på fjället köpt den utrustningen. En vanlig längdutrustning för skejt är mycket mer lättåkt, även om de som du skriver har sina begränsningar. Det är vingligt, men man lär sig med träning. Med skimo-rando-race så doppar brättet i varje skär, det är svårare, jämfört med att hålla balansen på en längdutrustning för skejt. Vårskejt på fjället med längdprylar är riktigt lätt och kul, om snö, terräng, väder och vind är rätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Skejta med pinbindning?
Tillbaka
Topp