Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ski around... Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Megadozer" data-source="post: 970461" data-attributes="member: 67020"><p>Hej Joye,</p><p></p><p>Gjorde denna trip med Langley förra året, v.8. Hade ungefär liknande frågor som du innan jag åkte och fick jäkligt mycket tips innan jag reste. Jag vet inte om jag hade tur den vecka jag åkte men det var ett gäng duktiga åkare med på resan, 2 killar från Sverige (förutom jag själv) och resten norrmän. Det viktiga för mig förutom att ta del av lössnön var att få åka med ett gäng riktiga skidåkare, som ville och orkade åka i ett högt tempo. Det funkade bra tycker jag. Hörde däremot från guiden att gänget innan var ett stort kompisgäng där ingen hade t ex transivers, så det kan nog variera. Men se till att du kommer en vecka där det är lite olika grupperingar så kan du nog hitta någon/några att åka med.</p><p></p><p>Guiden på Langley var bra påläst och visste vart vi skulle åka utan att behöva leta. Är man på ett ställe 1-2 dagar har man ju inte tid att själv leta efter de riktigt bra linjerna.</p><p></p><p>Har du tänkt åka Cat eller Heli under resan så bör du kontakta guiden på Langley så ordnar han/hon med detta. Annars är det risk att det inte finns plats om du bokar när du kommer dit.</p><p></p><p>Jag har ett ton av info. om du är intresserad, så hör av dig om du vill höra mer detaljer eller vi se lite bilder.</p><p></p><p>Annars kan jag verkligen rekommendera denna round-trip, du kommer att ha det as-kul. Och som du säger, det är perfekt att se lite olika ställen när man är där så kan man gå direkt på guldkornet nästa gång. Fast det är klart, alla platserna var guldkorn! Funderar på att göra om resan 2014. :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Megadozer, post: 970461, member: 67020"] Hej Joye, Gjorde denna trip med Langley förra året, v.8. Hade ungefär liknande frågor som du innan jag åkte och fick jäkligt mycket tips innan jag reste. Jag vet inte om jag hade tur den vecka jag åkte men det var ett gäng duktiga åkare med på resan, 2 killar från Sverige (förutom jag själv) och resten norrmän. Det viktiga för mig förutom att ta del av lössnön var att få åka med ett gäng riktiga skidåkare, som ville och orkade åka i ett högt tempo. Det funkade bra tycker jag. Hörde däremot från guiden att gänget innan var ett stort kompisgäng där ingen hade t ex transivers, så det kan nog variera. Men se till att du kommer en vecka där det är lite olika grupperingar så kan du nog hitta någon/några att åka med. Guiden på Langley var bra påläst och visste vart vi skulle åka utan att behöva leta. Är man på ett ställe 1-2 dagar har man ju inte tid att själv leta efter de riktigt bra linjerna. Har du tänkt åka Cat eller Heli under resan så bör du kontakta guiden på Langley så ordnar han/hon med detta. Annars är det risk att det inte finns plats om du bokar när du kommer dit. Jag har ett ton av info. om du är intresserad, så hör av dig om du vill höra mer detaljer eller vi se lite bilder. Annars kan jag verkligen rekommendera denna round-trip, du kommer att ha det as-kul. Och som du säger, det är perfekt att se lite olika ställen när man är där så kan man gå direkt på guldkornet nästa gång. Fast det är klart, alla platserna var guldkorn! Funderar på att göra om resan 2014. :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ski around... Kanada
Tillbaka
Topp