Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ski Stop = Bajs!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 103972" data-attributes="member: 47499"><p>och hur har du tänk att den ska vara konstruerad då?. Du kan ju liksom inte ha två stoppers en som är vänd "fel" för att lösa ut fakie och den andra vanligt både skulle ju ändå lösa ut om du rammlar. </p><p></p><p>Ett tips kan vara att kör du mycket stora hopp och är en åkare som åker med riktigt tryck är att du vrider upp bindningarna minst 10 kilo. </p><p></p><p>Själv kör jag med mina twintips på 90 kilo när jag väger 75 och fet laggen tror jag är ställda på 85 kilo. Då försvinner problem med skidor som löser ut när de inte passar men kan även vara skadaligt som attans för knäna om dom sitter kvar när dom ska av. Men det är antagligen en risk man får ta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 103972, member: 47499"] och hur har du tänk att den ska vara konstruerad då?. Du kan ju liksom inte ha två stoppers en som är vänd "fel" för att lösa ut fakie och den andra vanligt både skulle ju ändå lösa ut om du rammlar. Ett tips kan vara att kör du mycket stora hopp och är en åkare som åker med riktigt tryck är att du vrider upp bindningarna minst 10 kilo. Själv kör jag med mina twintips på 90 kilo när jag väger 75 och fet laggen tror jag är ställda på 85 kilo. Då försvinner problem med skidor som löser ut när de inte passar men kan även vara skadaligt som attans för knäna om dom sitter kvar när dom ska av. Men det är antagligen en risk man får ta? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ski Stop = Bajs!
Tillbaka
Topp