Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ski Stop = Bajs!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emilw123" data-source="post: 103985" data-attributes="member: 28487"><p>Man kan ju alltid montera på stötdämpare på skistoppern.. Så att om skidan åker fakey så trycks dämpningen in och bromsar kraften mjukare. Och när skidan åker åt rätt håll så bromsar den som normalt.. Då lär det inte bli någon "smäll" på skistoppern utan en lugnare kraft. Men då blir antagligen skistoppern betydligt dyrare. Så då är frågan om konstruktionen är värd att betala för. </p><p></p><p>Antagligen så är det inte speciellt vanligt att skistoppern gå sönder.. Så länge skidan inte har någon tyngd på sig när skistoppern kommer ner så borde den inte gå av.. MEn om åkaren ligger på skidan så går den nog förmodligen sönder.. EFtersom krafterna inte kan komma ut någonstans. För om skidan är utan belastning vid "utlösningen" så borde den bara studsa till o rulla runt o volta o grejer. tills farten är slut..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emilw123, post: 103985, member: 28487"] Man kan ju alltid montera på stötdämpare på skistoppern.. Så att om skidan åker fakey så trycks dämpningen in och bromsar kraften mjukare. Och när skidan åker åt rätt håll så bromsar den som normalt.. Då lär det inte bli någon "smäll" på skistoppern utan en lugnare kraft. Men då blir antagligen skistoppern betydligt dyrare. Så då är frågan om konstruktionen är värd att betala för. Antagligen så är det inte speciellt vanligt att skistoppern gå sönder.. Så länge skidan inte har någon tyngd på sig när skistoppern kommer ner så borde den inte gå av.. MEn om åkaren ligger på skidan så går den nog förmodligen sönder.. EFtersom krafterna inte kan komma ut någonstans. För om skidan är utan belastning vid "utlösningen" så borde den bara studsa till o rulla runt o volta o grejer. tills farten är slut.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ski Stop = Bajs!
Tillbaka
Topp