Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skiboots flex, torsjonsstivhet..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SiSt" data-source="post: 983956" data-attributes="member: 68917"><p>Tungene avgjør stivheten, i tillegg kan du sette inn ulike inserts bak i støvelen (pro) for å endre på hvordan støvelen flekser og det følger med kiler som du setter bak hælen for å justere vinkelen på skaftet. Selv ser jeg ikke helt poenget med insertsene, da disse støvlene har en progressiv flesk som jeg liker veldig godt, men jeg vet at en del folk bruker de likevel.</p><p></p><p>Selv har jeg hatt et par Krypton Cross (eldre modell som vel tilsvarer Fusion), og kjørte den med myk tunge, uten inserts bak, men med maks vinkel i skaftet. Jeg er (var) 183-184 og 82-83kg, og trivdes veldig godt med det. Ettersom du driver med en del BC-jibb og veier 65kg så klarer du deg sannsynligvis fint med en av de to billigere/mykere modellene.</p><p></p><p>Når det er sagt så er smaken som baken, og det er vanskelig å vite hva du vil foretrekke. En del folk liker mykere fleks selv om de er tunge og store, og en del andre folk vil alltid ha støvelen så stiv som muig.</p><p></p><p>Edit: Torsjonsstivhet (sideveis fleks) avgjøres av nedre del av skallet og skaftet, disse er så vidt jeg vet helt like på alle modellene (samme støpeform og plasttype), og støvlene skal derfor være like torsjonsstive uavhengig av modell.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SiSt, post: 983956, member: 68917"] Tungene avgjør stivheten, i tillegg kan du sette inn ulike inserts bak i støvelen (pro) for å endre på hvordan støvelen flekser og det følger med kiler som du setter bak hælen for å justere vinkelen på skaftet. Selv ser jeg ikke helt poenget med insertsene, da disse støvlene har en progressiv flesk som jeg liker veldig godt, men jeg vet at en del folk bruker de likevel. Selv har jeg hatt et par Krypton Cross (eldre modell som vel tilsvarer Fusion), og kjørte den med myk tunge, uten inserts bak, men med maks vinkel i skaftet. Jeg er (var) 183-184 og 82-83kg, og trivdes veldig godt med det. Ettersom du driver med en del BC-jibb og veier 65kg så klarer du deg sannsynligvis fint med en av de to billigere/mykere modellene. Når det er sagt så er smaken som baken, og det er vanskelig å vite hva du vil foretrekke. En del folk liker mykere fleks selv om de er tunge og store, og en del andre folk vil alltid ha støvelen så stiv som muig. Edit: Torsjonsstivhet (sideveis fleks) avgjøres av nedre del av skallet og skaftet, disse er så vidt jeg vet helt like på alle modellene (samme støpeform og plasttype), og støvlene skal derfor være like torsjonsstive uavhengig av modell. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skiboots flex, torsjonsstivhet..
Tillbaka
Topp