Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skibum? Hur gör man?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 20726" data-attributes="member: 12536"><p>Ja det var fan bland de dummare (och tråkigare) svaren jag läst.... Stop it damnit!</p><p></p><p>I alla fall... Det är en gnska öppen fråga så det finns många svarsalternativ. Till att börja med kan jag säga att det finns en del liknande frågor här på forumet. Leta igenom inläggen så hittar du nog något. Annars så beror det ganska mkt på vart du åker. Ska du till Nordamerika så kan du ju glömma buss som resealternativ, då är det ju flyg som gäller såklart. Ska du däremot till alperna så kan buss vara ett billigt alternativ. Vad gäller boende så bör man fixa det innan man åker. Återigen så kan du kolla här på forumet, många söker rese- och bosällskap. Annars får man vända sig till orten i fråga och ringa runt och kolla. Gamla hederliga "trial-and-error"-metoden alltså. Hör dig också för med andra "bummare" om priser, så att du inte blir lurad. Hade du tänkt jobba så ska du nog kolla även det ganska tidigt eftersom jobben är lovligt byte. I USA har jag hört att det ska vara ett helvete att få arbetstillstånd. Vilka jobb du vill ta är ju upp till dig. Allt från diskpojke till bartender brukar finnas...</p><p>De flesta som "bummar" seriöst är borta i 3-4 månader. Ofta från början av januari till april någon gång. </p><p>Åtgången av pengar varierar också stort. Allt mellan 30"000 och 60"000 är nog möjligt (självklart också dyrare). Lever du billigt, dvs äter nudlar och dricker vatten så kan det bli en billig säsong. Äter du oxfilé och dricker 30€ viner blir den nog inte så billig...</p><p>Hoppas du fått lite hjälp. Annars som sagt är forumet belamrat med liknande frågor. Det är bara att leta. </p><p>Ja just det.. Glömde. Vart ska man åka då? Tja, det beror på dig. Vill du åka mkt puder så verkar Nordamerika som ett bra resmål. Annars finns det ju en del att välja på i Europa. Kan tänka mig att man på mindre orter med mindre liftsystem får "jobba" lite mer för den där "1:a klass"-åkningen. Å andra sidan är där inte lika mkt folk... Ett tips. Håll dig borta från Chamonix... Det är satans skapelse!</p><p></p><p>Rock on!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 20726, member: 12536"] Ja det var fan bland de dummare (och tråkigare) svaren jag läst.... Stop it damnit! I alla fall... Det är en gnska öppen fråga så det finns många svarsalternativ. Till att börja med kan jag säga att det finns en del liknande frågor här på forumet. Leta igenom inläggen så hittar du nog något. Annars så beror det ganska mkt på vart du åker. Ska du till Nordamerika så kan du ju glömma buss som resealternativ, då är det ju flyg som gäller såklart. Ska du däremot till alperna så kan buss vara ett billigt alternativ. Vad gäller boende så bör man fixa det innan man åker. Återigen så kan du kolla här på forumet, många söker rese- och bosällskap. Annars får man vända sig till orten i fråga och ringa runt och kolla. Gamla hederliga "trial-and-error"-metoden alltså. Hör dig också för med andra "bummare" om priser, så att du inte blir lurad. Hade du tänkt jobba så ska du nog kolla även det ganska tidigt eftersom jobben är lovligt byte. I USA har jag hört att det ska vara ett helvete att få arbetstillstånd. Vilka jobb du vill ta är ju upp till dig. Allt från diskpojke till bartender brukar finnas... De flesta som "bummar" seriöst är borta i 3-4 månader. Ofta från början av januari till april någon gång. Åtgången av pengar varierar också stort. Allt mellan 30"000 och 60"000 är nog möjligt (självklart också dyrare). Lever du billigt, dvs äter nudlar och dricker vatten så kan det bli en billig säsong. Äter du oxfilé och dricker 30€ viner blir den nog inte så billig... Hoppas du fått lite hjälp. Annars som sagt är forumet belamrat med liknande frågor. Det är bara att leta. Ja just det.. Glömde. Vart ska man åka då? Tja, det beror på dig. Vill du åka mkt puder så verkar Nordamerika som ett bra resmål. Annars finns det ju en del att välja på i Europa. Kan tänka mig att man på mindre orter med mindre liftsystem får "jobba" lite mer för den där "1:a klass"-åkningen. Å andra sidan är där inte lika mkt folk... Ett tips. Håll dig borta från Chamonix... Det är satans skapelse! Rock on! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skibum? Hur gör man?
Tillbaka
Topp