Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skibum i NZ
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="brandt" data-source="post: 20812" data-attributes="member: 24569"><p>Tja.. </p><p></p><p>Jag ska bumma på NZ sommaren 2004. Har kollat upp lite kring det.. (Tyvärr inget som har något som hälst med plugg att göra, men det kanske kan vara till någon nytta ändå)</p><p></p><p>Om man vill åka och jobbba så måste man skaffa ett arbetsvisum. Eftersom det inte finns någon Nya Zeelänsk ambasad i Sverige måste man skicka ner sitt pass OCH 2000kr (avgift för visum) till Nya Zeelänska ambasaden i Bonn. (Det är den ambasaden som gäller för hela europa.) Detta arbetsvisum som man då erhåller går endast att få en gång i livet. (Illa) Men det gälelr för ett år. </p><p></p><p>Det finns även en annan väg att för visum med arbetstillstånd! Detta är lite invecklat. Det handlar kort om att man har en speciell urkeskvallifikation som efterfrågas av någon på Nya Zeeland. Denna kvalifikation ska även inte gå att erhålla på Nya Zeeland. Personen som då behöver din "expertis" måste då skriva ett intyg att han/hon behöver just dig. Detta intyg måste uppvisas när du ska erhålla detta visum. </p><p></p><p>Nu till jobbmöjligheterna. Lagarna om visum och jobb är fett kostiga. När man sak erhålla ett vanligt arbetsvisum (sådant man bara får en gång i livet) måste man visa upp ett intyg att man redan har ett jobb och papper på det. Vad som sedan är jävligt skumt är att det på många Nya Zeelänska skidorters hemsidor står att för att få söka jobb måste man redan ha ett arbetsvisum. (Kopia sak bifogas med ansökan.)</p><p>Det motsäger sig själv lite granna. </p><p></p><p>Jaja.. Det var det jag kunde bidra med.. Hållar konstant på att kolla ny info. Kanske uppdaterar lite senare.. </p><p></p><p>Ha det..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="brandt, post: 20812, member: 24569"] Tja.. Jag ska bumma på NZ sommaren 2004. Har kollat upp lite kring det.. (Tyvärr inget som har något som hälst med plugg att göra, men det kanske kan vara till någon nytta ändå) Om man vill åka och jobbba så måste man skaffa ett arbetsvisum. Eftersom det inte finns någon Nya Zeelänsk ambasad i Sverige måste man skicka ner sitt pass OCH 2000kr (avgift för visum) till Nya Zeelänska ambasaden i Bonn. (Det är den ambasaden som gäller för hela europa.) Detta arbetsvisum som man då erhåller går endast att få en gång i livet. (Illa) Men det gälelr för ett år. Det finns även en annan väg att för visum med arbetstillstånd! Detta är lite invecklat. Det handlar kort om att man har en speciell urkeskvallifikation som efterfrågas av någon på Nya Zeeland. Denna kvalifikation ska även inte gå att erhålla på Nya Zeeland. Personen som då behöver din "expertis" måste då skriva ett intyg att han/hon behöver just dig. Detta intyg måste uppvisas när du ska erhålla detta visum. Nu till jobbmöjligheterna. Lagarna om visum och jobb är fett kostiga. När man sak erhålla ett vanligt arbetsvisum (sådant man bara får en gång i livet) måste man visa upp ett intyg att man redan har ett jobb och papper på det. Vad som sedan är jävligt skumt är att det på många Nya Zeelänska skidorters hemsidor står att för att få söka jobb måste man redan ha ett arbetsvisum. (Kopia sak bifogas med ansökan.) Det motsäger sig själv lite granna. Jaja.. Det var det jag kunde bidra med.. Hållar konstant på att kolla ny info. Kanske uppdaterar lite senare.. Ha det.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skibum i NZ
Tillbaka
Topp