Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skibum?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Staffan_N" data-source="post: 35110" data-attributes="member: 30414"><p>1. Planera och genomföra</p><p>Starta redan nu och kolla efter ställen som du är sugen på att besöka, kolla här på freeride många ställen är bra beskrivna. Leta reda på nån polare att ha med dig så är det lättare att lära känna nya ställen. Annars så kan du söka efter sånna personer här också då det finns ett helt gäng som säsongar på detta forumet.</p><p></p><p>2. Söka jobb</p><p>Bästa är att inte jobba alls när du är på plats utan jobba under sommaren och hösten för att sedan bar åka skidor när du kommer ner. Men om du skall söka jobb så är väl tipset att börja söka tidigt här hemma annars får du nog åka ner och söka men detta vet jag inget om då jag inte har gjort det. Kolla med deras turistbyrå om det finns någon.</p><p></p><p>3. Boende</p><p>Detta skaffas lättast på plats via nån förmedling, vissa turistbyråer har förmedlingar annars privata. Det är dock alltid skönt att ha det fixat hemifrån. Då kan du ringa ner till ställets turistbyrå och fråga efter boende.</p><p></p><p>4. Pengar</p><p>Beror mycket på vart du skall, hur länge du skall vara borta och hur du vill leva. Allt från 15 000-90 000. Men normalt skulle jag tippa 25- 30 000 inklusive liftkort för tre månader men det finns det säkert folk som vet bättre än mig.</p><p></p><p>Finns säkert folk med mer erfarenhet än mig som kan fylla i mer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Staffan_N, post: 35110, member: 30414"] 1. Planera och genomföra Starta redan nu och kolla efter ställen som du är sugen på att besöka, kolla här på freeride många ställen är bra beskrivna. Leta reda på nån polare att ha med dig så är det lättare att lära känna nya ställen. Annars så kan du söka efter sånna personer här också då det finns ett helt gäng som säsongar på detta forumet. 2. Söka jobb Bästa är att inte jobba alls när du är på plats utan jobba under sommaren och hösten för att sedan bar åka skidor när du kommer ner. Men om du skall söka jobb så är väl tipset att börja söka tidigt här hemma annars får du nog åka ner och söka men detta vet jag inget om då jag inte har gjort det. Kolla med deras turistbyrå om det finns någon. 3. Boende Detta skaffas lättast på plats via nån förmedling, vissa turistbyråer har förmedlingar annars privata. Det är dock alltid skönt att ha det fixat hemifrån. Då kan du ringa ner till ställets turistbyrå och fråga efter boende. 4. Pengar Beror mycket på vart du skall, hur länge du skall vara borta och hur du vill leva. Allt från 15 000-90 000. Men normalt skulle jag tippa 25- 30 000 inklusive liftkort för tre månader men det finns det säkert folk som vet bättre än mig. Finns säkert folk med mer erfarenhet än mig som kan fylla i mer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skibum?
Tillbaka
Topp