Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Skid)pjäxhjälp till snowboardåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1025832" data-attributes="member: 99032"><p>Jag undrar om du inte borde omformulera din rubrik för att få fler att förstå att det faktiskt handlar om skidpjuck och inte brädpjuck?!! </p><p></p><p>Hmm, jag känner mig inblandad i det här fallet, visst har jag rätt?</p><p></p><p>Visst, det finns flera angrepssätt att jobba med skorna. Men till att börja med. Hur lös är hälen? Om du klickar i bindningarna och lutar smalbenet framåt i pjäxan, lyfter hälen då också? I så fall är den lös. Att med framfotens hjälp lyfta hälen en bit brukar inte vara omöjligt ens med bra hälgrepp.</p><p></p><p>Foamkuddar är en variant. Det går att göra egna varianter. Lagomt tjockt och lagom mjukt material som placeras/vidhäftas mellan skal och innersko helt enkelt. <a href="http://alpingaraget.se/sv/content/view/kundtjanst#Service" target="_blank">Här finns annars ett exempel</a> på butik som erbjuder dylika tjänster. Det finns fler!</p><p></p><p>Och ja, du kan byta hela innerskon. Antingen till en formbar thermosko som t.ex Intuition eller en sprutbar sko. Men då är du snabbt inne på kostnadsproblematik enl Pillards resonemang ovan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1025832, member: 99032"] Jag undrar om du inte borde omformulera din rubrik för att få fler att förstå att det faktiskt handlar om skidpjuck och inte brädpjuck?!! Hmm, jag känner mig inblandad i det här fallet, visst har jag rätt? Visst, det finns flera angrepssätt att jobba med skorna. Men till att börja med. Hur lös är hälen? Om du klickar i bindningarna och lutar smalbenet framåt i pjäxan, lyfter hälen då också? I så fall är den lös. Att med framfotens hjälp lyfta hälen en bit brukar inte vara omöjligt ens med bra hälgrepp. Foamkuddar är en variant. Det går att göra egna varianter. Lagomt tjockt och lagom mjukt material som placeras/vidhäftas mellan skal och innersko helt enkelt. [url=http://alpingaraget.se/sv/content/view/kundtjanst#Service]Här finns annars ett exempel[/url] på butik som erbjuder dylika tjänster. Det finns fler! Och ja, du kan byta hela innerskon. Antingen till en formbar thermosko som t.ex Intuition eller en sprutbar sko. Men då är du snabbt inne på kostnadsproblematik enl Pillards resonemang ovan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Skid)pjäxhjälp till snowboardåkare
Tillbaka
Topp