Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skid Tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Liberated" data-source="post: 485838" data-attributes="member: 85987"><p>Tjaa Larsson</p><p></p><p>Håller med Viktor om längden. 168 känns lite långa för dig, som sagt smaksak men om du ska leka runt lite så ta inte för långa. Om man tänker på att du bara är 12 så kanske du växer lite, men inte tillräckligt för att du ska "växa ur" ett par 160 cm skidor.</p><p></p><p>Sen skulle jag kolla lite twintips om jag var du, skönare om du ska köra 180 osv. Funkar skitbra i offpisten om du frågar mig. Finns bredare varianter också så det är chill.</p><p></p><p>Men hey du ska ha dem i minst två år och är inte den mest avancerade enligt dig, så tänk lite prismessigt också, ingen idé att kötta sönder plånboken med utrustning du inte behöver. Skitbra att du ber om hjälp såhär, snacka med dem där du köper skidor så att du får en skön brädd och skidor närmare din längd. (kan vara så att den som rekomenderade 168 till dig tänkte långsidigt och att du skulle åka i två meter puder)</p><p></p><p>/ Dude</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Liberated, post: 485838, member: 85987"] Tjaa Larsson Håller med Viktor om längden. 168 känns lite långa för dig, som sagt smaksak men om du ska leka runt lite så ta inte för långa. Om man tänker på att du bara är 12 så kanske du växer lite, men inte tillräckligt för att du ska "växa ur" ett par 160 cm skidor. Sen skulle jag kolla lite twintips om jag var du, skönare om du ska köra 180 osv. Funkar skitbra i offpisten om du frågar mig. Finns bredare varianter också så det är chill. Men hey du ska ha dem i minst två år och är inte den mest avancerade enligt dig, så tänk lite prismessigt också, ingen idé att kötta sönder plånboken med utrustning du inte behöver. Skitbra att du ber om hjälp såhär, snacka med dem där du köper skidor så att du får en skön brädd och skidor närmare din längd. (kan vara så att den som rekomenderade 168 till dig tänkte långsidigt och att du skulle åka i två meter puder) / Dude [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skid Tips!
Tillbaka
Topp