Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skid utrustning inför Kanada, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 958727" data-attributes="member: 48303"><p>Låter som en bra idé du har, jag ska göra likadant i vinter. 3månader har jag tänkt i antingen Revelstoke eller Kicking Hourse. Har du planerat någon ort ännu?</p><p></p><p>Åter till dina frågor.</p><p></p><p>Salomon rocker 2 är ett väldigt bra val! Beror ju iof på din åkstil och vad du vill använda skidan till. Men R2 är en riktigt bra skida än vart och hur du åker. Specielt om du köper 12/13 års modell då de har gjort tailen hårdare och kortare rocker vilket va ett litet problem på den förra modellen att det blev jobbigt om man landa i baksäte men nu är det problemet löst och jag kan då inte tänka mig en bättre puder/puder-jibb skida!</p><p></p><p>Armada däremot, well jag säger KÖP INTE. De är så sjukt mjuka och ostabila, visst är de roliga att leka med i pudret då de är som kokt spagetti men om du vill köra en brant linje uppe på berget så går den som en a-lagare på en tandemcykel dvs. vingligt och osäkert.</p><p></p><p>Vill du ha något alternativ mot R2 skulle jag rekomendera Nordica Radict, så länge du väljer en skida med liknande jämn rocker-profil som bla. R2 och Radict har, det fladdrar inte alls lika mycket då.</p><p>Radict är lite hårdare men lite tyngre också har inte honeycomb tip/tail och inte dessa avklippta stålkanter som R2 har som gör den mycket mer lekfull. Årets Corruept born to drop är också en stark kandidat, kika även in dem!</p><p></p><p>Ang. pjäxor, quest 14 är en grym pjäxa just för offpiståkning men glöm inte ghost, jag skulle nog hellre välja ghost, en proffsigare pjäxa helt enkelt.</p><p>Annars har Dalbello schysta offpist pjux, t-halls pro modell är riktigt schyst! </p><p></p><p>Bindningar, ja guardian har väll varit en av vinterns stora snackisar. Har hört att den ska slå duke men är tveksam. Den har inte provats lika mycket ännu, men det är ett bra val. </p><p>Dock så kommer jag köra på ett par p18 när ja inte turar sen använder jag mig av quiverkiller inserts och byter till ett par Guardian när ja ska ut och tura.</p><p>Mycket av skidkänslan försvinner med turbindningar, det blir tyngre men framförallt högre, man får inte lika bra kontakt med snön dvs. sämre känsla, det anser jag iaf.</p><p></p><p>Hoppas det hjälper! </p><p>Åker du själv eller med ett gäng? </p><p>Har du löst något boende?</p><p></p><p>//Almroth</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 958727, member: 48303"] Låter som en bra idé du har, jag ska göra likadant i vinter. 3månader har jag tänkt i antingen Revelstoke eller Kicking Hourse. Har du planerat någon ort ännu? Åter till dina frågor. Salomon rocker 2 är ett väldigt bra val! Beror ju iof på din åkstil och vad du vill använda skidan till. Men R2 är en riktigt bra skida än vart och hur du åker. Specielt om du köper 12/13 års modell då de har gjort tailen hårdare och kortare rocker vilket va ett litet problem på den förra modellen att det blev jobbigt om man landa i baksäte men nu är det problemet löst och jag kan då inte tänka mig en bättre puder/puder-jibb skida! Armada däremot, well jag säger KÖP INTE. De är så sjukt mjuka och ostabila, visst är de roliga att leka med i pudret då de är som kokt spagetti men om du vill köra en brant linje uppe på berget så går den som en a-lagare på en tandemcykel dvs. vingligt och osäkert. Vill du ha något alternativ mot R2 skulle jag rekomendera Nordica Radict, så länge du väljer en skida med liknande jämn rocker-profil som bla. R2 och Radict har, det fladdrar inte alls lika mycket då. Radict är lite hårdare men lite tyngre också har inte honeycomb tip/tail och inte dessa avklippta stålkanter som R2 har som gör den mycket mer lekfull. Årets Corruept born to drop är också en stark kandidat, kika även in dem! Ang. pjäxor, quest 14 är en grym pjäxa just för offpiståkning men glöm inte ghost, jag skulle nog hellre välja ghost, en proffsigare pjäxa helt enkelt. Annars har Dalbello schysta offpist pjux, t-halls pro modell är riktigt schyst! Bindningar, ja guardian har väll varit en av vinterns stora snackisar. Har hört att den ska slå duke men är tveksam. Den har inte provats lika mycket ännu, men det är ett bra val. Dock så kommer jag köra på ett par p18 när ja inte turar sen använder jag mig av quiverkiller inserts och byter till ett par Guardian när ja ska ut och tura. Mycket av skidkänslan försvinner med turbindningar, det blir tyngre men framförallt högre, man får inte lika bra kontakt med snön dvs. sämre känsla, det anser jag iaf. Hoppas det hjälper! Åker du själv eller med ett gäng? Har du löst något boende? //Almroth [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skid utrustning inför Kanada, hjälp!
Tillbaka
Topp