Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skid utrustning inför Kanada, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 958777" data-attributes="member: 49358"><p>Testade AKJJ förra vintern, dock i ordentligt skitföre, och blev väldigt besviken. Den är otroligt styv under foten och tip och tail är mycket mjukare och har en lite för brant rocker"knäck" Upplevde inte att dem fladdrade så jäkla mycket i högre fart, men det var andra parametrar som ställde till det, nämligen skärningen. Den korta radien tillsammans med den styva och korta effektiva ytan gjorde att dem kändes som snowblades.</p><p></p><p>Nu är jag inget JJ fan, och det är väl just det. Det verkar vara 2 läger ang JJ, de som älskar och de som hatar.</p><p></p><p>Folk som älskar sina JJs brukar vara de som köpt sig sin första puderplanka och inte är så vana vid offpiståkning. Eller jibbers som vill ha något för bredare för offpiståkning.</p><p></p><p>Jag testade även Atomic Bent Chetler och Salomon Rocker2 samma dag, och kan konkludera med att R2 var den skidan kändes bäst den dagen.</p><p></p><p>Här har du en matnyttig tråd (även om det är årets skidor det handlar om)</p><p><a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=84633" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=84633</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 958777, member: 49358"] Testade AKJJ förra vintern, dock i ordentligt skitföre, och blev väldigt besviken. Den är otroligt styv under foten och tip och tail är mycket mjukare och har en lite för brant rocker"knäck" Upplevde inte att dem fladdrade så jäkla mycket i högre fart, men det var andra parametrar som ställde till det, nämligen skärningen. Den korta radien tillsammans med den styva och korta effektiva ytan gjorde att dem kändes som snowblades. Nu är jag inget JJ fan, och det är väl just det. Det verkar vara 2 läger ang JJ, de som älskar och de som hatar. Folk som älskar sina JJs brukar vara de som köpt sig sin första puderplanka och inte är så vana vid offpiståkning. Eller jibbers som vill ha något för bredare för offpiståkning. Jag testade även Atomic Bent Chetler och Salomon Rocker2 samma dag, och kan konkludera med att R2 var den skidan kändes bäst den dagen. Här har du en matnyttig tråd (även om det är årets skidor det handlar om) [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=84633[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skid utrustning inför Kanada, hjälp!
Tillbaka
Topp