Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för både puder och lite park?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 564210" data-attributes="member: 46762"><p>Jag har kört 3 säsonger på Scratch BC och Scratch BC WRS (båda 98mm) och den förlusten i pistprestanda som ett kliv upp till 110mm ger får du igen mångdubbel i mjukare fören!</p><p></p><p>Visst, majoriteten av alla säsongande svenskar i alperna tycker säkert att ~100mm är en riktigt bra puderskida, men det är samma personer som glider upp i backen vid 10 och börjar lapa sol och öl vid 14.30...</p><p></p><p>Line SFB tror jag är ett mycket bra val, precis som linkan säger. Du får ju leta lite bortanför de "vanliga" 110mm's skidorna, men då kommer du hitta bra, lätta skidor som kommer kunna spätta på bra i pisten och i parken med. Hendryx är ett bra alternativ om man har behov av att svänga mycket.</p><p></p><p>Mitt tips om du vill hitta lätta, breda skidor som fortfarande funkar bra i pisten är att du tittar på mindre märken, de stora tillverkarna har inte lika snabb utveckling av "udda" modeller...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 564210, member: 46762"] Jag har kört 3 säsonger på Scratch BC och Scratch BC WRS (båda 98mm) och den förlusten i pistprestanda som ett kliv upp till 110mm ger får du igen mångdubbel i mjukare fören! Visst, majoriteten av alla säsongande svenskar i alperna tycker säkert att ~100mm är en riktigt bra puderskida, men det är samma personer som glider upp i backen vid 10 och börjar lapa sol och öl vid 14.30... Line SFB tror jag är ett mycket bra val, precis som linkan säger. Du får ju leta lite bortanför de "vanliga" 110mm's skidorna, men då kommer du hitta bra, lätta skidor som kommer kunna spätta på bra i pisten och i parken med. Hendryx är ett bra alternativ om man har behov av att svänga mycket. Mitt tips om du vill hitta lätta, breda skidor som fortfarande funkar bra i pisten är att du tittar på mindre märken, de stora tillverkarna har inte lika snabb utveckling av "udda" modeller... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för både puder och lite park?
Tillbaka
Topp