Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för hardpack, puckel och skog i dålig snö
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1146661" data-attributes="member: 83225"><p>Jag upplever att svängen går att variera enormt mycket. Nästan så att den är för lätt att variera. Vill du ha en skida som tokspårar djupa diken i stenhård pist finns det garanterat bättre men den går att carva med och du kan helt utan problem variera tailarna och därigenom förkorta svängarna när du behöver ta ner fart. Jag har älskat just möjligheten att fotstyra mina gamla Bibbys och jag upplever att man kan göra exakt samma med dessa. Så för mig har jag hittat en alldeles ypperlig kombo med Enforcern för vardagsåkning och Bibby för åkning när det dumpat rejält. I åkning i lite tyngre puder kan jag däremot konstatera att Enforcern inte funkar alls. Nosen dippar om man inte kör ordentlig bakvikt.</p><p></p><p>Jag åkte på Enforcern i förra veckan och upptäckte där att den suger att tura på (pga vikten) men också att den går som en dröm genom varierande snötyper. Åkningen vi hade varierade mellan olika hårdheter/tjockleker av skare, vindpackat och puder. Ingen gång behövde jag känna mig osäker på grund av skidan. Det enda som kan vara lite läskigt är åkning på hårt underlag med fläckvisa puderfickor, då nosarna har en tendens att bromsa in lite i pudret och därmed korta upp svängen. Är man inte beredd på detta blir det lite läskigt. Det är dock fullt möjligt att en detune av stålkanterna i nosen kan råda bot på det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1146661, member: 83225"] Jag upplever att svängen går att variera enormt mycket. Nästan så att den är för lätt att variera. Vill du ha en skida som tokspårar djupa diken i stenhård pist finns det garanterat bättre men den går att carva med och du kan helt utan problem variera tailarna och därigenom förkorta svängarna när du behöver ta ner fart. Jag har älskat just möjligheten att fotstyra mina gamla Bibbys och jag upplever att man kan göra exakt samma med dessa. Så för mig har jag hittat en alldeles ypperlig kombo med Enforcern för vardagsåkning och Bibby för åkning när det dumpat rejält. I åkning i lite tyngre puder kan jag däremot konstatera att Enforcern inte funkar alls. Nosen dippar om man inte kör ordentlig bakvikt. Jag åkte på Enforcern i förra veckan och upptäckte där att den suger att tura på (pga vikten) men också att den går som en dröm genom varierande snötyper. Åkningen vi hade varierade mellan olika hårdheter/tjockleker av skare, vindpackat och puder. Ingen gång behövde jag känna mig osäker på grund av skidan. Det enda som kan vara lite läskigt är åkning på hårt underlag med fläckvisa puderfickor, då nosarna har en tendens att bromsa in lite i pudret och därmed korta upp svängen. Är man inte beredd på detta blir det lite läskigt. Det är dock fullt möjligt att en detune av stålkanterna i nosen kan råda bot på det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för hardpack, puckel och skog i dålig snö
Tillbaka
Topp