Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för längre turer/teknisk bestigning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="viktorflygare" data-source="post: 1244001" data-attributes="member: 83435"><p>Intressant frågeställning! Vad har du turat på för skidor tidigare, och vilka pjäxor tänkte du använda?</p><p></p><p>Jag är 193 cm och väger 85 kg, så vi är i ungefär samma storleksklass. Jag har alltid kört typ 185-skidor utan att reflektera så mycket över saken, och gör fortfarande det på flertalet av mina turer. </p><p></p><p>Jag har i flera år grunnat på att downsizea för att få en lättare och smidigare skida, men avskräckts av att nya skidor ändå kostar en del. Inför förra säsongen testade jag dock att dra på ett par dynafit speed radicals på en 167-cm-skida jag köpt till ungarna på nån sån där tokrea på xxl. Det har gett mersmak, även om det såklart blir en annan typ av åkning med en så mycket kortare skida. </p><p></p><p>Som vanligt beror det ju på vad man är ute efter. Är prio att åka fort kanske man ändå ska hålla sig till en längre skida, men om man som jag ändå åker defensivt isht när man är långt ute i spenaten är en kort skida bra!</p><p></p><p>Varför tycker du att över 95 mm känns för brett? Har du möjlighet att dra på nån skidtestarhelg nu när de körs igen? För 2 år sen hade de mycket turskidor i åre iaf.</p><p></p><p>Jag åker nog mest på sgn hurrungane carbon, och älskar skidmärket. Har svårt att tro att du kommer bli besviken på jostedal!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="viktorflygare, post: 1244001, member: 83435"] Intressant frågeställning! Vad har du turat på för skidor tidigare, och vilka pjäxor tänkte du använda? Jag är 193 cm och väger 85 kg, så vi är i ungefär samma storleksklass. Jag har alltid kört typ 185-skidor utan att reflektera så mycket över saken, och gör fortfarande det på flertalet av mina turer. Jag har i flera år grunnat på att downsizea för att få en lättare och smidigare skida, men avskräckts av att nya skidor ändå kostar en del. Inför förra säsongen testade jag dock att dra på ett par dynafit speed radicals på en 167-cm-skida jag köpt till ungarna på nån sån där tokrea på xxl. Det har gett mersmak, även om det såklart blir en annan typ av åkning med en så mycket kortare skida. Som vanligt beror det ju på vad man är ute efter. Är prio att åka fort kanske man ändå ska hålla sig till en längre skida, men om man som jag ändå åker defensivt isht när man är långt ute i spenaten är en kort skida bra! Varför tycker du att över 95 mm känns för brett? Har du möjlighet att dra på nån skidtestarhelg nu när de körs igen? För 2 år sen hade de mycket turskidor i åre iaf. Jag åker nog mest på sgn hurrungane carbon, och älskar skidmärket. Har svårt att tro att du kommer bli besviken på jostedal! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för längre turer/teknisk bestigning
Tillbaka
Topp