Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för längre turer/teknisk bestigning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1244101" data-attributes="member: 80520"><p>Det är ungefär så jag sammanfattar det också, om än marginellt mindre cyniskt. Det ger faktiskt en liten förbättring i gåkomfort, och det sparar säkert några få gram jämfört med en bygelklack - men det är absolut inte värt uppoffringen. Kanske om man går på race, men håll det då till att ha systemet på just race-skorna och droppa det på de mer allmäna turpjucken. Skulle aldrig vilja ha deras egna "cramp-in-system" som bara är tillgänglig i hel-alu och dessutom kräver en specialmodifikation av pjäxan som gör ett jädra hål (!) undertill som jag räknar med aldrig isar igen eller fylls upp med snö. Är ju enkelt löst med rem framtill på stegjärnen, men så leder till att man måste hålla koll på om man varit ute med storskorna sist eller vilken bygel som satt på vilket stegjärn igen och det är ett jädra härke. Dessutom sitter stegjärnen aldrig lika bra med rem som med bygel.</p><p></p><p>Jag vet av erfarenhet eftersom jag har TLT7:or - dagen jag hittar en lika lätt pjäxa med tåklack som faktiskt sitter OK på min fot så byter jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1244101, member: 80520"] Det är ungefär så jag sammanfattar det också, om än marginellt mindre cyniskt. Det ger faktiskt en liten förbättring i gåkomfort, och det sparar säkert några få gram jämfört med en bygelklack - men det är absolut inte värt uppoffringen. Kanske om man går på race, men håll det då till att ha systemet på just race-skorna och droppa det på de mer allmäna turpjucken. Skulle aldrig vilja ha deras egna "cramp-in-system" som bara är tillgänglig i hel-alu och dessutom kräver en specialmodifikation av pjäxan som gör ett jädra hål (!) undertill som jag räknar med aldrig isar igen eller fylls upp med snö. Är ju enkelt löst med rem framtill på stegjärnen, men så leder till att man måste hålla koll på om man varit ute med storskorna sist eller vilken bygel som satt på vilket stegjärn igen och det är ett jädra härke. Dessutom sitter stegjärnen aldrig lika bra med rem som med bygel. Jag vet av erfarenhet eftersom jag har TLT7:or - dagen jag hittar en lika lätt pjäxa med tåklack som faktiskt sitter OK på min fot så byter jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för längre turer/teknisk bestigning
Tillbaka
Topp