Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för längre turer/teknisk bestigning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="martinvilhelmsson" data-source="post: 1244373" data-attributes="member: 146459"><p>Ja du, jag hade en eller två generationer för de som är nu men tyckte som sagt att de var ganska bra, de var stabila och förutsägbara klarade det mesta. Åkte bland annat en hel vecka pist i Alperna tidigt på säsongen vilket de klarade galant. Samtidigt var de kanske lite tråkiga men det de föll på för mig var vikt kombinerat med bärighet i lite mer snö. Jag skulla inte säga att de var för styva för mig men att de var såpass styva att de tappad lite mycket i riktig bra före, dvs ett par dm med snö. Sen var de nog lite tunga för mig som mest går på tur i utgångspunkten men kombinationen blev lit för mycket. </p><p></p><p>Men vad gäller tråkigheten har jag hört att de bytt träslag mm till sista generationen för att få de lite mer lekfulla. Ser faktisk ut som de blivit något tyngre också, hade gärna provat karbon-varianten men tycker de är lit för dyra för att de.. </p><p></p><p>Har själv lust å prova ny Backland 100 som ser ut att vara en liknande skida och kostar hälften av SGN.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="martinvilhelmsson, post: 1244373, member: 146459"] Ja du, jag hade en eller två generationer för de som är nu men tyckte som sagt att de var ganska bra, de var stabila och förutsägbara klarade det mesta. Åkte bland annat en hel vecka pist i Alperna tidigt på säsongen vilket de klarade galant. Samtidigt var de kanske lite tråkiga men det de föll på för mig var vikt kombinerat med bärighet i lite mer snö. Jag skulla inte säga att de var för styva för mig men att de var såpass styva att de tappad lite mycket i riktig bra före, dvs ett par dm med snö. Sen var de nog lite tunga för mig som mest går på tur i utgångspunkten men kombinationen blev lit för mycket. Men vad gäller tråkigheten har jag hört att de bytt träslag mm till sista generationen för att få de lite mer lekfulla. Ser faktisk ut som de blivit något tyngre också, hade gärna provat karbon-varianten men tycker de är lit för dyra för att de.. Har själv lust å prova ny Backland 100 som ser ut att vara en liknande skida och kostar hälften av SGN. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida för längre turer/teknisk bestigning
Tillbaka
Topp