Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skida i Utah
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PuderYetin" data-source="post: 120936" data-attributes="member: 33585"><p>Jag kan ge lite insikt i Alta och Snowbirdområdet....</p><p></p><p>Bägge dessa områden ligger i Little Cottonwood Canyon och har som regel en snöstatistik som är helt av kartan. Förra säsongen (04/05) så var snödjupet i t ex Alta över 5 meter som mest (då pratar jag inte om total nederbörd, utan det faktiska snödjupet).</p><p></p><p>Både Snowbird och Alta har anläggningar i toppklass, och även om de inte är lika stora som t ex Vail, så är kvaliteten på åkningen i toppklass. Alta har snowboardförbud, så åker du bräda så får du söka dig till Snowbird istället.</p><p></p><p>Kan verkligen rekommendera bägge dessa orter, men har dessvärre ingen erfarenhet av varken Solitude eller Brighton.</p><p></p><p>Sedan är ju Utah inte känd som "partystaten", så vill man har röj på kvällarna så är hela delstaten kanske inte optimal, men skidåkningen väger ju lätt upp för denna lilla detalj.</p><p></p><p></p><p>Mvh Jonas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PuderYetin, post: 120936, member: 33585"] Jag kan ge lite insikt i Alta och Snowbirdområdet.... Bägge dessa områden ligger i Little Cottonwood Canyon och har som regel en snöstatistik som är helt av kartan. Förra säsongen (04/05) så var snödjupet i t ex Alta över 5 meter som mest (då pratar jag inte om total nederbörd, utan det faktiska snödjupet). Både Snowbird och Alta har anläggningar i toppklass, och även om de inte är lika stora som t ex Vail, så är kvaliteten på åkningen i toppklass. Alta har snowboardförbud, så åker du bräda så får du söka dig till Snowbird istället. Kan verkligen rekommendera bägge dessa orter, men har dessvärre ingen erfarenhet av varken Solitude eller Brighton. Sedan är ju Utah inte känd som "partystaten", så vill man har röj på kvällarna så är hela delstaten kanske inte optimal, men skidåkningen väger ju lätt upp för denna lilla detalj. Mvh Jonas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skida i Utah
Tillbaka
Topp