Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skida som funkar i alla lägen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 139629" data-attributes="member: 46762"><p>Det är bara att hålla med MnO, så här ska ett inlägg om skidköp vara upplagt, dvs. inget "jag behöver nya skidor, de ska vara bra i parken, och jag tycker PE är snygga..."</p><p></p><p>Du har ju förstått ungefär vilka skidor det är som du skall sikta in dig på, dvs. styva bredare skidor runt 90mm i midja... Frågan är om du verkligen måste ha twintip? Vill du verkligen hålla på att åka switch, räcker det inte med 360, 720 nån flip och sen grabs?</p><p>Om det är så att du kommer till sån insikt att du inte behöver twintip så blir det lite lättare...</p><p></p><p>Jag har aldrig åkt Gotaman, men om det skulle vara så att den går att styra nedför en pist så skulle den kanske vara något att satsa på. Du säger att du skulle vilja ha Mantran i modell 181, men jag skulle nog tro att efter några dagar med 184 så är du nog ändå ganska nöjd. ;-)</p><p>Jag hade själv samma bryderier som du förrut, dvs. en "Mantra" med högre twintip. Man vill ha en bred skida som klarar puder, men som är så pass styv att de går att bränna pist med + att den skalla ha twintip... Mitt val blev efter ett himla flängande på Alpingaraget och Alpint ett par Scratch BC (från sport-conrad såklart ;-D ). Tyvärr har jag inte åkt på dom, det blir förhoppningsvis på fredag som de får bekänna färg. Jag kan mycket väl tänka mig att de upplevs som tunga och otympliga i början, men att de efter några dagar har blivit inkörda och sen är underbara. Annars jävlar!!!</p><p></p><p>Men det tråkiga är att det är en rykande åtgång både på Mantra och Scratch BC, så om du har några planer på att beställa från sport-conrad så har jag för mig att båda de modellerna är slutsålda i dina längder...</p><p></p><p>Annars så skulle ju ett val vara den nya Stöckli Snake BC, en skida som sägs vara en hejare i pist! Den har dock en ganska så otrevlig baksida i form av ett snuskigt högt pris...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 139629, member: 46762"] Det är bara att hålla med MnO, så här ska ett inlägg om skidköp vara upplagt, dvs. inget "jag behöver nya skidor, de ska vara bra i parken, och jag tycker PE är snygga..." Du har ju förstått ungefär vilka skidor det är som du skall sikta in dig på, dvs. styva bredare skidor runt 90mm i midja... Frågan är om du verkligen måste ha twintip? Vill du verkligen hålla på att åka switch, räcker det inte med 360, 720 nån flip och sen grabs? Om det är så att du kommer till sån insikt att du inte behöver twintip så blir det lite lättare... Jag har aldrig åkt Gotaman, men om det skulle vara så att den går att styra nedför en pist så skulle den kanske vara något att satsa på. Du säger att du skulle vilja ha Mantran i modell 181, men jag skulle nog tro att efter några dagar med 184 så är du nog ändå ganska nöjd. ;-) Jag hade själv samma bryderier som du förrut, dvs. en "Mantra" med högre twintip. Man vill ha en bred skida som klarar puder, men som är så pass styv att de går att bränna pist med + att den skalla ha twintip... Mitt val blev efter ett himla flängande på Alpingaraget och Alpint ett par Scratch BC (från sport-conrad såklart ;-D ). Tyvärr har jag inte åkt på dom, det blir förhoppningsvis på fredag som de får bekänna färg. Jag kan mycket väl tänka mig att de upplevs som tunga och otympliga i början, men att de efter några dagar har blivit inkörda och sen är underbara. Annars jävlar!!! Men det tråkiga är att det är en rykande åtgång både på Mantra och Scratch BC, så om du har några planer på att beställa från sport-conrad så har jag för mig att båda de modellerna är slutsålda i dina längder... Annars så skulle ju ett val vara den nya Stöckli Snake BC, en skida som sägs vara en hejare i pist! Den har dock en ganska så otrevlig baksida i form av ett snuskigt högt pris... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skida som funkar i alla lägen?
Tillbaka
Topp