Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skida som funkar i alla lägen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 139637" data-attributes="member: 13245"><p>Tja, MnO har väl i princip levererat sanningen här. Kompromisser är svårt, i alla fall om de skall vara allt för heltäckande. Å andra sidan är inte 100procentigt renodlade och allt för extram grejor alltid rätt heller. Som MnO är inne på kan två "semi-kompromisser" vara rätt. Då kan du få skidor som båda är rätt allround men med dragning åt ena eller andra hållet. Redundans är helrätt.</p><p></p><p>Som Völklåkare skulle jag därför säga ett par kortare Karma (ev kan 185:an funka) för park och allround samt ett par andra lagg för puder och allmän bränna runt körning. För det senare kan i och för sig Gotama funka, men personligen är jag ingen jättefan av dessa lagg. Jag har inte direkt påroblem att åka på dem, men jag föredrar lätt ett par äldre Explosiv i en storlek större. Jag har därför en hel del förhoppningar på Mantra som jag dock endast skaffat i kort längd (184) för att agera komplement till mina 190 Explosiv.</p><p></p><p>181 eller 184 kan jag garantera är ett psedoproblem. Dessa tre cm kan du möjligen känna av, men de är knappast avgörande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 139637, member: 13245"] Tja, MnO har väl i princip levererat sanningen här. Kompromisser är svårt, i alla fall om de skall vara allt för heltäckande. Å andra sidan är inte 100procentigt renodlade och allt för extram grejor alltid rätt heller. Som MnO är inne på kan två "semi-kompromisser" vara rätt. Då kan du få skidor som båda är rätt allround men med dragning åt ena eller andra hållet. Redundans är helrätt. Som Völklåkare skulle jag därför säga ett par kortare Karma (ev kan 185:an funka) för park och allround samt ett par andra lagg för puder och allmän bränna runt körning. För det senare kan i och för sig Gotama funka, men personligen är jag ingen jättefan av dessa lagg. Jag har inte direkt påroblem att åka på dem, men jag föredrar lätt ett par äldre Explosiv i en storlek större. Jag har därför en hel del förhoppningar på Mantra som jag dock endast skaffat i kort längd (184) för att agera komplement till mina 190 Explosiv. 181 eller 184 kan jag garantera är ett psedoproblem. Dessa tre cm kan du möjligen känna av, men de är knappast avgörande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skida som funkar i alla lägen?
Tillbaka
Topp