Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skida som funkar i alla lägen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joye" data-source="post: 139659" data-attributes="member: 30173"><p>Tack HitMe, allt jag behövde veta. Har nu kört mina Karma i fyra dagar i Åre när förhållandena har varit svinkallt (-20) och därför också stenhårt. För Karma så är det ju inte helt rätt förhållanden. Första åket med dem var dock underbart, kunde inte tro att skidan skulle funka så fint på blankis men det gick. 185 cm och en radie på 22 meter har dock känts en aning stort i backarna i Åre. En slalomcarver med radie på runt 15 hade kanske vart mer passande men jag får väl plocka fram mina gamla monster och slipa kanterna på dem.</p><p></p><p>Jag blev dock lite irriterad på mina Karma för när man kommer upp i höga hastigheter, jag menar _höga_ hastigheter så började de kännas lite instabila. Kan man inte kräva stabiliteten som hos ett par störtloppslagg? Denna instabilitet misstänker jag har ett samband med att jag lämnade skidorna utomhus i en takbox över nätterna och således har skidorna hållt sig ganska djupfrysta i fyra dagar. Kan det påverka skidan till att göra den stelare och inte lika livlig? Inbillar mig det iaf och kommer från och med nu plocka in mina skidor resten av året.</p><p></p><p>Puder har det inte riktigt varit att tänka på, har kompisar som åkt baksidan 5 gånger redan med att släpa upp mina nya Karma dit är inte att tänka på, jag väntar fortfarande på pudret.</p><p></p><p>Som det känns nu så får de bredare laggen vänta tills jag känner att mina Karma inte klarar av sitt jobb. Kommer nog snö om ett tag så vi får se.</p><p></p><p>Kan väl vänta och se vad Völkl kommer med nästa år, SIA06 är väl snart...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joye, post: 139659, member: 30173"] Tack HitMe, allt jag behövde veta. Har nu kört mina Karma i fyra dagar i Åre när förhållandena har varit svinkallt (-20) och därför också stenhårt. För Karma så är det ju inte helt rätt förhållanden. Första åket med dem var dock underbart, kunde inte tro att skidan skulle funka så fint på blankis men det gick. 185 cm och en radie på 22 meter har dock känts en aning stort i backarna i Åre. En slalomcarver med radie på runt 15 hade kanske vart mer passande men jag får väl plocka fram mina gamla monster och slipa kanterna på dem. Jag blev dock lite irriterad på mina Karma för när man kommer upp i höga hastigheter, jag menar _höga_ hastigheter så började de kännas lite instabila. Kan man inte kräva stabiliteten som hos ett par störtloppslagg? Denna instabilitet misstänker jag har ett samband med att jag lämnade skidorna utomhus i en takbox över nätterna och således har skidorna hållt sig ganska djupfrysta i fyra dagar. Kan det påverka skidan till att göra den stelare och inte lika livlig? Inbillar mig det iaf och kommer från och med nu plocka in mina skidor resten av året. Puder har det inte riktigt varit att tänka på, har kompisar som åkt baksidan 5 gånger redan med att släpa upp mina nya Karma dit är inte att tänka på, jag väntar fortfarande på pudret. Som det känns nu så får de bredare laggen vänta tills jag känner att mina Karma inte klarar av sitt jobb. Kommer nog snö om ett tag så vi får se. Kan väl vänta och se vad Völkl kommer med nästa år, SIA06 är väl snart... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skida som funkar i alla lägen?
Tillbaka
Topp