Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida som funkar i de lite fluffigare lägena
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jocke_torkelson" data-source="post: 260784" data-attributes="member: 34051"><p>Varför är alla så rädda för en mjuk puderskida?</p><p></p><p>Jag körde tidigare på Atomic BigDaddy men har nu bytt till K2 Maiden AK. Den är ju som "alla" vet mycket mjuk. Aldeles för mjuk enligt de flesta. Personligen tycker jag att det är en underbar skida.</p><p>I dess rätta miljö har inte jag upplevt några begränsningar. Den flyter helt underbar och går stabilt och bra även i högre farter och svängar av modell mycket stora. En polare fällde skämtsamt kommentaren "Du lär ju endast ta 7 svängar ner här" förra veckan i Val d'Isere (det blev bara 5).</p><p></p><p>Är det uppkört så behöver man inte fundera. Bara låta skidan göra jobbet och svälja de kvarvarande ojämnheterna med knäna. </p><p> Även i pist funkar den över förväntan. Naturligtvis krävs en del för att få upp den på kant men det är värt besväret. Måste nog sticka ut hakan lite till dem som säger att det endast går att sladda med. Med rätt teknik skär den fint. </p><p></p><p>Till saken hör att jag är 189cm väger 86 kg. Åker synnerligen mycket för att vara 41 år och mitt i karieren. Skrapade ihop 39 dagar förra säsongen och är uppe i 15 denna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jocke_torkelson, post: 260784, member: 34051"] Varför är alla så rädda för en mjuk puderskida? Jag körde tidigare på Atomic BigDaddy men har nu bytt till K2 Maiden AK. Den är ju som "alla" vet mycket mjuk. Aldeles för mjuk enligt de flesta. Personligen tycker jag att det är en underbar skida. I dess rätta miljö har inte jag upplevt några begränsningar. Den flyter helt underbar och går stabilt och bra även i högre farter och svängar av modell mycket stora. En polare fällde skämtsamt kommentaren "Du lär ju endast ta 7 svängar ner här" förra veckan i Val d'Isere (det blev bara 5). Är det uppkört så behöver man inte fundera. Bara låta skidan göra jobbet och svälja de kvarvarande ojämnheterna med knäna. Även i pist funkar den över förväntan. Naturligtvis krävs en del för att få upp den på kant men det är värt besväret. Måste nog sticka ut hakan lite till dem som säger att det endast går att sladda med. Med rätt teknik skär den fint. Till saken hör att jag är 189cm väger 86 kg. Åker synnerligen mycket för att vara 41 år och mitt i karieren. Skrapade ihop 39 dagar förra säsongen och är uppe i 15 denna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skida som funkar i de lite fluffigare lägena
Tillbaka
Topp