Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Skida som håller för Lynx?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karlbolin" data-source="post: 1332984" data-attributes="member: 172054"><p>Hej Micke,</p><p></p><p>Jag har åkt på Lynx i 4-5 år nu och har haft vissa problem som sig bör men inte de du beskriver, jag en lättviktare på ca 60 kg och det kanske inte gäller dig. Jag har främst haft problem med tjuvlösingar när jag monterat Lynx på ett par lite styvare och bredare skidor (ca 100 mm) med tillhörande ökning av moment och impuls så har från denna säsong en OutlawX som resort-bindning och för kortare toppturer vilket är mer stabilt och helt OK att tura med. </p><p></p><p>Jag tror du kan behöva montera med QuiverKillers/Inserts/Rampamuff etc för att få bättre fäste (större anläggningsyta) i skidan för att få fästet att hålla. 22Designs har ju "bara" sex skruvar ner i belaget jämfört med Mejido som jag tror har fjorton så moment och kraft på respektive skruv blir väl proportionellt därefter. </p><p></p><p>Lycka till!</p><p>Mvh Karl</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karlbolin, post: 1332984, member: 172054"] Hej Micke, Jag har åkt på Lynx i 4-5 år nu och har haft vissa problem som sig bör men inte de du beskriver, jag en lättviktare på ca 60 kg och det kanske inte gäller dig. Jag har främst haft problem med tjuvlösingar när jag monterat Lynx på ett par lite styvare och bredare skidor (ca 100 mm) med tillhörande ökning av moment och impuls så har från denna säsong en OutlawX som resort-bindning och för kortare toppturer vilket är mer stabilt och helt OK att tura med. Jag tror du kan behöva montera med QuiverKillers/Inserts/Rampamuff etc för att få bättre fäste (större anläggningsyta) i skidan för att få fästet att hålla. 22Designs har ju "bara" sex skruvar ner i belaget jämfört med Mejido som jag tror har fjorton så moment och kraft på respektive skruv blir väl proportionellt därefter. Lycka till! Mvh Karl [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Skida som håller för Lynx?
Tillbaka
Topp