Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Skida som håller för Lynx?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MickeEriksson" data-source="post: 1333159" data-attributes="member: 179104"><p>Tack för alla fina tips. Tänker inte att jag är direkt starkare och åker kraftfullare än många andra, men som sagt, 85 kg och relativt aggressiv åkning tycks ju räcka till (har ju ändå åkt telis i 30 år...)? Har även pratat med en del handlare och andra i "branschen" ( tack Ockåäö för tipset om Skidad, de var bra att prata med) och sammantaget verkar det här inte vara ngt jättevanligt problem även om jag nu drabbats x2 med olika skidor. Verkar dock som att jag behöver en "tyngre" skida för att få det att hålla, gärna med en del metall och solidare träslag i kärnan. Kanske även ska testa att montera med inserts. Har även fått rådet att gå på skidor från ngt av de mer "etablerade" märkena så som Völkl, Head, Dynamic osv pga att de har bättre kvalitetskontroller i sin tillverkning? Någon som känner igen det perspektivet?</p><p>Två skidor som jag så här långt blivit rekommenderad utifrån denna problematik är Blizzard Canvas och Icelantic Natural 101. Ngn som har ngn erfarenhet av dem?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MickeEriksson, post: 1333159, member: 179104"] Tack för alla fina tips. Tänker inte att jag är direkt starkare och åker kraftfullare än många andra, men som sagt, 85 kg och relativt aggressiv åkning tycks ju räcka till (har ju ändå åkt telis i 30 år...)? Har även pratat med en del handlare och andra i "branschen" ( tack Ockåäö för tipset om Skidad, de var bra att prata med) och sammantaget verkar det här inte vara ngt jättevanligt problem även om jag nu drabbats x2 med olika skidor. Verkar dock som att jag behöver en "tyngre" skida för att få det att hålla, gärna med en del metall och solidare träslag i kärnan. Kanske även ska testa att montera med inserts. Har även fått rådet att gå på skidor från ngt av de mer "etablerade" märkena så som Völkl, Head, Dynamic osv pga att de har bättre kvalitetskontroller i sin tillverkning? Någon som känner igen det perspektivet? Två skidor som jag så här långt blivit rekommenderad utifrån denna problematik är Blizzard Canvas och Icelantic Natural 101. Ngn som har ngn erfarenhet av dem? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Skida som håller för Lynx?
Tillbaka
Topp