Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåk under en säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1280673" data-attributes="member: 144594"><p>Det hade kunnat vara även min beskrivning. 11 orter (eller skidsystem) på 15 skiddagar. Då räknar jag de tre dalarna/orterna i Monterosa och Ischgl/Samnaun etc som ett system vardera. Första gången i Aostadalen som har ett gemensamt liftkort för alla orter från Courmayeur till Alagna (som faktiskt ligger utanför Aostadalens region) - rekommenderas. Men kräver att man har tillgång till bil. </p><p></p><p>Jag räknar medvetet inte höjdmeter etc då det i vissa lägen kan ge upphov till viss frustration. Av samma skäl vill jag inte ens tänka på pris per skiddag.</p><p></p><p>Många bekanta och släkt har undrat, ”Va, <strong>varför</strong> ska ni åka en hel vecka till??” …men ingen på detta forum skulle väl kläcka ur sig en så fånigt formulerad fråga. </p><p>Frågan är väl snarare varför man inte gör som många av er andra och ser till att få till betydligt fler skiddagar. Jag måste erkänna att jag lever mig in i era liv litet via detta forum… och det kan väl få vara ok. </p><p>Och av ovanstående 15 skiddagar var förstås inte alla idealiska. Men Kappl är en fin plats på jorden när det just snöat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1280673, member: 144594"] Det hade kunnat vara även min beskrivning. 11 orter (eller skidsystem) på 15 skiddagar. Då räknar jag de tre dalarna/orterna i Monterosa och Ischgl/Samnaun etc som ett system vardera. Första gången i Aostadalen som har ett gemensamt liftkort för alla orter från Courmayeur till Alagna (som faktiskt ligger utanför Aostadalens region) - rekommenderas. Men kräver att man har tillgång till bil. Jag räknar medvetet inte höjdmeter etc då det i vissa lägen kan ge upphov till viss frustration. Av samma skäl vill jag inte ens tänka på pris per skiddag. Många bekanta och släkt har undrat, ”Va, [B]varför[/B] ska ni åka en hel vecka till??” …men ingen på detta forum skulle väl kläcka ur sig en så fånigt formulerad fråga. Frågan är väl snarare varför man inte gör som många av er andra och ser till att få till betydligt fler skiddagar. Jag måste erkänna att jag lever mig in i era liv litet via detta forum… och det kan väl få vara ok. Och av ovanstående 15 skiddagar var förstås inte alla idealiska. Men Kappl är en fin plats på jorden när det just snöat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåk under en säsong
Tillbaka
Topp