Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning Balkan (Kosovo, Serbien, Makedonien mm)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 861922" data-attributes="member: 73781"><p>Var i Popova Sapka i fjol.</p><p></p><p>Det ni måste tänka på är att liftarna i Popova Sapka och Brezovica går ibland. Med ibland menar jag verkligen ibland. Det beror på om mormor fyller år, om det är dags att gå till frissan eller om det var fest igår. Dom "skall" ha öppet på helgerna men det är inte alls säkert. I Popova skulle jag rekommendera att ni tar cat skiing eller stighudar. I Brezovica tror jag inte det finns någon cat.</p><p></p><p>Rent logistiskt kommer det funka bra. Vägarna är bra nog, ingen kör på dom och ingen kör på dom. Ett alternativ kan vara att ta Taxi. Det är inte jätte dyrt och ni slipper problem som kan uppstå om ni stannas av polis. Oftast så kollar dom bara att man inte smugglar någon men man slipper ju kommunikationen med dom om man har en taxi chaffis.</p><p></p><p>När det gäller bergen så är dom inte jätte branta. Det är en väldigt gammal bergskedja och därmed mer rundade berg.</p><p></p><p>Makedonien har inga minor. Kroatien, Slovenien och Serbien har minor kvar. Är osäker på hur det är med minor i Kosovo. Skall man köra offpist så är det ju bra att veta.</p><p></p><p>Området norr om Popova Sapka är militärt avstängt område och där råder begränsad tillgänglighet. Skulle inte rekommendera att man ger sig in där. Dock svårt att ta sig dit så det bör inte vara något problem. Det jag egentligen vill ha sagt är att man i både Popova och Brezovica skall akta sig om man ger sig ut på egen hand med hudar så att man inte går in i avstängda områden. Traskar ni från skidorterna på dagsturer så kommer ni inte nå dom det är mer om ni åker till "nästa dal som såg så bra ut".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 861922, member: 73781"] Var i Popova Sapka i fjol. Det ni måste tänka på är att liftarna i Popova Sapka och Brezovica går ibland. Med ibland menar jag verkligen ibland. Det beror på om mormor fyller år, om det är dags att gå till frissan eller om det var fest igår. Dom "skall" ha öppet på helgerna men det är inte alls säkert. I Popova skulle jag rekommendera att ni tar cat skiing eller stighudar. I Brezovica tror jag inte det finns någon cat. Rent logistiskt kommer det funka bra. Vägarna är bra nog, ingen kör på dom och ingen kör på dom. Ett alternativ kan vara att ta Taxi. Det är inte jätte dyrt och ni slipper problem som kan uppstå om ni stannas av polis. Oftast så kollar dom bara att man inte smugglar någon men man slipper ju kommunikationen med dom om man har en taxi chaffis. När det gäller bergen så är dom inte jätte branta. Det är en väldigt gammal bergskedja och därmed mer rundade berg. Makedonien har inga minor. Kroatien, Slovenien och Serbien har minor kvar. Är osäker på hur det är med minor i Kosovo. Skall man köra offpist så är det ju bra att veta. Området norr om Popova Sapka är militärt avstängt område och där råder begränsad tillgänglighet. Skulle inte rekommendera att man ger sig in där. Dock svårt att ta sig dit så det bör inte vara något problem. Det jag egentligen vill ha sagt är att man i både Popova och Brezovica skall akta sig om man ger sig ut på egen hand med hudar så att man inte går in i avstängda områden. Traskar ni från skidorterna på dagsturer så kommer ni inte nå dom det är mer om ni åker till "nästa dal som såg så bra ut". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning Balkan (Kosovo, Serbien, Makedonien mm)
Tillbaka
Topp