Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning Dizin, Iran 23/2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vctr" data-source="post: 1048323" data-attributes="member: 136740"><p>Nope ingen guide, vi var fyra killar som bara knatade runt och åkte där vi var sugna. Det var förvisso uselt med snö, men alla iranier åkte i "pisten", om man nu kan kalla den för det hehe, och förutom oss så var där ett litet gäng svenskar och tre norrmän. Så puderhetsen är lika med noll. Någon guide behöver man inte enligt mig egentligen, det är bara att se till att man åker på rätt faces så man kommer tillbaka till byn igen. Det är ett rätt litet område (båda två) men om man kommer fel lär det bli en lååång tur tillbaka, infrastrukturen är ganska undermålig och även om människor är vänligt sinnade hade jag undvikit att röra mig var som helst, Allemänsrätten finns ju inte riktigt... </p><p></p><p>Två tips som jag kan tänka på nu: </p><p>1. Ta med extra verktyg/delar etc till din skidutrustning om du har plats, utbudet är extremt dåligt om du skulle behöva fixa något, ett snowboardspänne som gått av t.ex... tänk silvertejp.</p><p>2. Den lilla restaurangen Cortina som drivs av tre unga störtsköna killar som ligger halvvägs upp på berget i en liten stuga är mycket, mycket bättre än resortens sunkrestaurang nedanför. Killarna där har lite "fuck the government" attityd och växlar gärna utländsk valuta (till riktigt bra kurs). De erbjuder även alkohol och andra, vegetabiliska rusmedel, men det avråder jag starkt ifrån med tanke på rättsväsendet... God och billigare mat serverar de iallafall!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vctr, post: 1048323, member: 136740"] Nope ingen guide, vi var fyra killar som bara knatade runt och åkte där vi var sugna. Det var förvisso uselt med snö, men alla iranier åkte i "pisten", om man nu kan kalla den för det hehe, och förutom oss så var där ett litet gäng svenskar och tre norrmän. Så puderhetsen är lika med noll. Någon guide behöver man inte enligt mig egentligen, det är bara att se till att man åker på rätt faces så man kommer tillbaka till byn igen. Det är ett rätt litet område (båda två) men om man kommer fel lär det bli en lååång tur tillbaka, infrastrukturen är ganska undermålig och även om människor är vänligt sinnade hade jag undvikit att röra mig var som helst, Allemänsrätten finns ju inte riktigt... Två tips som jag kan tänka på nu: 1. Ta med extra verktyg/delar etc till din skidutrustning om du har plats, utbudet är extremt dåligt om du skulle behöva fixa något, ett snowboardspänne som gått av t.ex... tänk silvertejp. 2. Den lilla restaurangen Cortina som drivs av tre unga störtsköna killar som ligger halvvägs upp på berget i en liten stuga är mycket, mycket bättre än resortens sunkrestaurang nedanför. Killarna där har lite "fuck the government" attityd och växlar gärna utländsk valuta (till riktigt bra kurs). De erbjuder även alkohol och andra, vegetabiliska rusmedel, men det avråder jag starkt ifrån med tanke på rättsväsendet... God och billigare mat serverar de iallafall! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning Dizin, Iran 23/2
Tillbaka
Topp