Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skidåkning en månad i April, norr- eller söderut?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joye" data-source="post: 1005092" data-attributes="member: 30173"><p>Lite sent på säsongen kanske men nu tänker jag ta mig en månad för lite skidåkning. Den första frågan blir bara åt vilket håll man ska bege sig?</p><p></p><p>Alternativen är antingen söderut mot alperna till en högt belägen ort med nordsluttning och gott om snö kvar.</p><p>Eller så blir det norrut mot en norsk eller svensk skidort.</p><p>Förhoppningen är att få så mycket åkning som möjligt, främst liftburen offpiståkning med möjligheter till kortare slack-country-turer. Vad jag lyckats luska fram är att de flesta orter söderut verkar stänga igen i mitten av april, norrut ser det bättre ut och åtminstone Åre har öppet fram till maj.</p><p></p><p>Så vad säger Freerides samlade erfarenhet, vart ska jag bege mig för glassig vårskidåkning i en månads tid?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joye, post: 1005092, member: 30173"] Lite sent på säsongen kanske men nu tänker jag ta mig en månad för lite skidåkning. Den första frågan blir bara åt vilket håll man ska bege sig? Alternativen är antingen söderut mot alperna till en högt belägen ort med nordsluttning och gott om snö kvar. Eller så blir det norrut mot en norsk eller svensk skidort. Förhoppningen är att få så mycket åkning som möjligt, främst liftburen offpiståkning med möjligheter till kortare slack-country-turer. Vad jag lyckats luska fram är att de flesta orter söderut verkar stänga igen i mitten av april, norrut ser det bättre ut och åtminstone Åre har öppet fram till maj. Så vad säger Freerides samlade erfarenhet, vart ska jag bege mig för glassig vårskidåkning i en månads tid? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skidåkning en månad i April, norr- eller söderut?
Tillbaka
Topp