Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidåkning i och omkring Malmö området
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 985418" data-attributes="member: 132445"><p>Kände på mig att jag glömt något, och rekade efter under löprundan upp ett ställe där det enligt mig måste vara Lundaområdets bästa plats. Om jag kommer ihåg rätt finns där tillochmed en liten "naturlig" ås som vi fixade upp till en helt okej kick för ett par år sedan. Finns lätt utrymme(och dropsträcka) för att kunna bygga iaf en 3-5-meters kick ifall man får bra snö. Om man inte är rädd för sten så skulle man nog kunna droppa lite klippor med. </p><p></p><p>Stället ligger ca 200m nordöst om Skryllegården(mellan Dalby och S Sandby), i vad som om jag minns rätt skulle bli en konstgjord sjö. Ungefär 30-35 fallhöjdsmeter kanske, med möjlighet för att bygga upp något(kick, någon som släpade dit en box förra vintern) på södra sidan. </p><p></p><p>Sen ska det ju bara snöa lite med.. fast jag är i Val d'Isere, score!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 985418, member: 132445"] Kände på mig att jag glömt något, och rekade efter under löprundan upp ett ställe där det enligt mig måste vara Lundaområdets bästa plats. Om jag kommer ihåg rätt finns där tillochmed en liten "naturlig" ås som vi fixade upp till en helt okej kick för ett par år sedan. Finns lätt utrymme(och dropsträcka) för att kunna bygga iaf en 3-5-meters kick ifall man får bra snö. Om man inte är rädd för sten så skulle man nog kunna droppa lite klippor med. Stället ligger ca 200m nordöst om Skryllegården(mellan Dalby och S Sandby), i vad som om jag minns rätt skulle bli en konstgjord sjö. Ungefär 30-35 fallhöjdsmeter kanske, med möjlighet för att bygga upp något(kick, någon som släpade dit en box förra vintern) på södra sidan. Sen ska det ju bara snöa lite med.. fast jag är i Val d'Isere, score! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidåkning i och omkring Malmö området
Tillbaka
Topp