Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning Iran v 1-2, 2018
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Babak" data-source="post: 1092095" data-attributes="member: 161452"><p>Hallå,</p><p></p><p>Jag planerar en skidåkningsresa till Iran under vecka 1 & 2, 2018. Söker någon som har liknande planer eller som har tips på bra åkning eller toppturer. </p><p></p><p>Tänkte åka till den största skidorten Dizin (där jag har varit tidigare) för att åka mycket offpist. Där blir det både liftburen offpiståkning och toppturer. När jag åkte där tidigare har det varit riktigt bra pudersnö, sol och fallhöjd om 3 600 m. </p><p></p><p>Har lite kontakt med en bergsguide i Dizin, som tyvärr saknar ett bra säkerhetstänk avseende offpiståkningen. Jag pratar dock själv persiska, vilket kan underlätta kontakten med olika guider. </p><p></p><p>Tar tacksamt emot lite tips om toppturer mellan de olika skidorterna i Iran, tex Dizin-Darbansar eller dizin-Shemshak eller säkerhetstips och lavininformtion. Har reda sökt på forumet. </p><p></p><p>/Babak</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Babak, post: 1092095, member: 161452"] Hallå, Jag planerar en skidåkningsresa till Iran under vecka 1 & 2, 2018. Söker någon som har liknande planer eller som har tips på bra åkning eller toppturer. Tänkte åka till den största skidorten Dizin (där jag har varit tidigare) för att åka mycket offpist. Där blir det både liftburen offpiståkning och toppturer. När jag åkte där tidigare har det varit riktigt bra pudersnö, sol och fallhöjd om 3 600 m. Har lite kontakt med en bergsguide i Dizin, som tyvärr saknar ett bra säkerhetstänk avseende offpiståkningen. Jag pratar dock själv persiska, vilket kan underlätta kontakten med olika guider. Tar tacksamt emot lite tips om toppturer mellan de olika skidorterna i Iran, tex Dizin-Darbansar eller dizin-Shemshak eller säkerhetstips och lavininformtion. Har reda sökt på forumet. /Babak [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning Iran v 1-2, 2018
Tillbaka
Topp