Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning och festande i Bad Gastein!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 418138" data-attributes="member: 43586"><p>Att åka på Stubben (Stubnerkogel) är egentligen helt onödigt, förutom skogsåkningen / offpiståken som finns där. Pisterna är bara en transportsträcka för att komma ner i byn igen.</p><p>Rekommenderad pist är att ta Stubben upp, och sen åka ner mot Angertal. Pisten heter B19/22 och slutar i en svart som heter B20. Detta åk innehåller många sköna krön och det är en låång backe. </p><p>Därefter tar ni liften från Angertal upp i Schlossalm, här finns en del sköna piståk också.</p><p></p><p>Rekommenderade offpiståk är på Stubben, börja åka mot Angertal. Precis mitt i släpliften som går där kan ni droppa ner skiers left. Detta åk kan vara ganska lavinfarligt. Se upp och lita på lavinvarningarna!</p><p>I övrigt finns det skön skogsåkning på väg ner mot Angertal också, skiers right ut strax innan B20 börjar. </p><p>Även i Schlossalm kan det åkas offpist. Att hika över Hohe Sharte är ett känt åk, som innehåller mycket öppna ytor. Se upp med lavinfaran här också och håll skiers left i slutet av åket för att inte hamna långtbortistan. Sport Gastein talar för sig självt, finns många bra åk. Det mest kända är Norden (nordabfarht), som du kommer till direkt efter liften. Du behöver dock ta bussen tillbaka eftersom du kommer ut på vägen mellan sporten och BG. Brukar gå ganska mycket bussar och där finns busshållsplats.</p><p></p><p>Det kan även vara värt att besöka Dorfgastein om piståkningen i resten av systemet är käz.</p><p></p><p>Festandet är vildast på Häggbloms, skönast på Eden och med mest STS-turister på Silverbullit. Gatz är att direkt orekommendera, sämsta stället i stan. </p><p>Det finns även lite krypinställen längre ner i byn som kan vara värda att besöka. </p><p></p><p>Vad jag vet har BG ingen park, det har inte varit någon där under mina två säsonger där. Åk då istället till Flachau om ni har tid, Österrikes bästa park sägs det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 418138, member: 43586"] Att åka på Stubben (Stubnerkogel) är egentligen helt onödigt, förutom skogsåkningen / offpiståken som finns där. Pisterna är bara en transportsträcka för att komma ner i byn igen. Rekommenderad pist är att ta Stubben upp, och sen åka ner mot Angertal. Pisten heter B19/22 och slutar i en svart som heter B20. Detta åk innehåller många sköna krön och det är en låång backe. Därefter tar ni liften från Angertal upp i Schlossalm, här finns en del sköna piståk också. Rekommenderade offpiståk är på Stubben, börja åka mot Angertal. Precis mitt i släpliften som går där kan ni droppa ner skiers left. Detta åk kan vara ganska lavinfarligt. Se upp och lita på lavinvarningarna! I övrigt finns det skön skogsåkning på väg ner mot Angertal också, skiers right ut strax innan B20 börjar. Även i Schlossalm kan det åkas offpist. Att hika över Hohe Sharte är ett känt åk, som innehåller mycket öppna ytor. Se upp med lavinfaran här också och håll skiers left i slutet av åket för att inte hamna långtbortistan. Sport Gastein talar för sig självt, finns många bra åk. Det mest kända är Norden (nordabfarht), som du kommer till direkt efter liften. Du behöver dock ta bussen tillbaka eftersom du kommer ut på vägen mellan sporten och BG. Brukar gå ganska mycket bussar och där finns busshållsplats. Det kan även vara värt att besöka Dorfgastein om piståkningen i resten av systemet är käz. Festandet är vildast på Häggbloms, skönast på Eden och med mest STS-turister på Silverbullit. Gatz är att direkt orekommendera, sämsta stället i stan. Det finns även lite krypinställen längre ner i byn som kan vara värda att besöka. Vad jag vet har BG ingen park, det har inte varit någon där under mina två säsonger där. Åk då istället till Flachau om ni har tid, Österrikes bästa park sägs det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning och festande i Bad Gastein!
Tillbaka
Topp