Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåkning och självkörande bilar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="simhall" data-source="post: 1234021" data-attributes="member: 158530"><p>Tycker inte det finns en motsägelse, om jag tolkar dig rätt.</p><p></p><p>Det du beskriver skulle jag kalla en psykologisk trygghet, för att växa som individ behöver jag utmana mig själv. Mitt exempel och boken handlar mycket om hur krav på fysisk trygghet minskar vårt rörelseutrymme.</p><p></p><p>När man i Australien 1991 införde hjälmtvång för alla åldrar minskade cyklandet med 30-40 %. Australien har idag en av världens fetaste befolkningar (finns så klart fler orsaker).</p><p></p><p>På mitt barns dagis fanns ett jättebra klätterträd. Dock fick inte barnen klättra där för det var farligt, man kunde ramla ner och skada sig. Jag frågade om jag kunde skriva på en lapp att mina barn fick klättra och personalen hade inget ansvar för eventuella olyckor men det gick inte för det var orättvist mot de andra barnen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="simhall, post: 1234021, member: 158530"] Tycker inte det finns en motsägelse, om jag tolkar dig rätt. Det du beskriver skulle jag kalla en psykologisk trygghet, för att växa som individ behöver jag utmana mig själv. Mitt exempel och boken handlar mycket om hur krav på fysisk trygghet minskar vårt rörelseutrymme. När man i Australien 1991 införde hjälmtvång för alla åldrar minskade cyklandet med 30-40 %. Australien har idag en av världens fetaste befolkningar (finns så klart fler orsaker). På mitt barns dagis fanns ett jättebra klätterträd. Dock fick inte barnen klättra där för det var farligt, man kunde ramla ner och skada sig. Jag frågade om jag kunde skriva på en lapp att mina barn fick klättra och personalen hade inget ansvar för eventuella olyckor men det gick inte för det var orättvist mot de andra barnen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidåkning och självkörande bilar
Tillbaka
Topp